| Tiyatro Kursu  | Şirket Tiyatrosu
Tiyatro Dünyası
Tiyatro Dünyası Bu Sahnede...
 
Ana Sayfa  |  Hakkımızda  |  Yazılar  |  Haberler  |  Yazarlar  |  Tiyatro Oyunları  |  Tiyatro Grupları  |  Sanatçılar  |  Kaynak  |  Duyuru Panosu  |
Hangisi Karısı
Cüneyt İngiz






Birbirinden habersiz iki ev, birbirinden habersiz iki kadın, birbirinden habersiz iki polis, birbirinden habersiz iki komşu ve bütün olanlardan haberdar bir adam. Aynı anda iki hayatı olan bir adam, gün gelip de bir kazanın ardından, kontrolünü kaybederse ve yakayı ele verirse neler olur? Bütün planları altüst olup, ne yapacağını bilemezse düğümü nasıl çözer? Peki birbirinden habersiz olan, evler, kadınlar, polisler, komşular günün birinde birbirinden haberdar olup bir araya gelirse neler olur?

Ercüment Doğan’ın Genel Sanat Yönetmeni olduğu Özel Tiyatro, Ray Cooney’in en sevilen oyunlarından Hangisi Karısı’nı, Çetin Akcan’ın yönetiminde sahneye taşıyor. İngiltere’de iki ayrı eve ve eşe sahip olan çapkın bir adamın günün birinde işlerinin karışmasını, foyasının ortaya çıkmasını komedi unsurlarıyla anlatan oyunda Ercüment Doğan, Tuna Arman, Özden Özgürdal, Altan Akışık, Ebru Karanfilci, Hatice Topal, Fatih Yıldız ve Çetin Akcan rol alıyor.

Dormen Tiyatrosu’nda yıllarca keyifle seyrettiğimiz Ray Cooney oyunu, uzun bir aradan sonra tekrar sahneleniyor. Üstelik oldukça keyifli ve işini bilen bir ekiple sahneye taşınarak başarısını perçinliyor. Bu konuda öncelikli başarı oyunun yönetmeni Çetin Akcan’a ait. Fars türünü sahneye taşımak kimilerine oldukça kolay gibi gelse de, türün kendine ait matematiğini çözemeyen yönetmenler için sahnelemede durum komikliklerinin anlaşılmasını engeller. Adeta yanlış formülle problem çözmeye benzer bu durum. Oyunun yönetmeni Çetin Akcan vodvil türünün sahnelenmesinde bir matematik profesörü olduğunu bir kez daha gösteriyor. Oldukça nazik dokunuşlarla, durumun en komik anlarını, seyircinin nerelerde reaksiyon vereceğini hesaplayarak, fars türünü nakış gibi işliyor.



John Smith rolüyle Özden Özgürdal, türün verdiği komik olma zorunluluğu ve karikatürize etme tuzağına düşmeden, sade, anlaşılır, dozunda oyunla, metnin getirdiği durum komikliklerini başarıyla seyirciye aktarıyor. Televizyonda da komik tiplemelerle tanıdığımız, işini ciddiyetle yapan Tuna Arman tecrübesiyle bu rolünü de bütün ciddiyetiyle sahneye taşıyor. Ercüment Doğan Stanley karakterinde samimi, sıcak, sade ve anlaşılır. Bir damla bile abartısız oyunuyla, öne çıkmak, görünmek tuzaklarını bertaraf ediyor. Bu nedenle bir o kadar da akılda kalıyor.

Ebru Karanfilci de rolünün bütün hakkını veriyor. Oldukça seksi, hafiften saf kadın tiplemesine kendi inandığı gibi, bizi de inandırarak rolün altından kalkıyor. Altan Akışık sert mizaçlı eski polis tipini çok güzel ortaya koyuyor. Zaman zaman fars oynadığını unutup fazla ciddileşse de metnin bütün gerekliliklerini yerine getiriyor. Fatih Yıldız’ın polis tiplemesinin özgünlüğü, oyuna ayrı bir soluk getiriyor. Zaman zaman kendini gösterip, yerinde ve dozunda geri çekilmesi izlenirliğini arttırıyor.

Oyunun en önemli özelliği bir star arayışı içinde olmaması. Büyük bir çaba ve enerjiyle, bireysel başarılarını sergilemek yerine, ekip çalışması içinde, oyunun ön plana çıkmasına yardımcı olan bütün oyuncular, görevlerini hakkıyla yerine getiriyor. Bu kadar tanınmış ve televizyon dünyasının da önemli insanları oldukları halde, aynı eşitlikte kalmaları gurur verici.

Fars türünün en önemli handikaplarından olan bireysel abartılı komiklik ve karikatürize tiplemelerden uzak, kişilerden kaynaklanan durum komikliğini hissetmek oyunun akıcılığını sağlıyor. Sanki oyunu seyrederken, kim olsa yapabilir duygusunu hissetmek, ama bir o kadar da oyuncunun ve ekip çalışmasının becerisine bağlı oyunun altından başarıyla kalkmış bir tiyatro görmek istiyorsanız, Püren Yapım’ın Hangisi Karısı doğru adres.

Oyunda aksayan bir nokta, birinci perdede polisle John Smith’in karşılıklı olduğu sahnede oyunun yavaşlaması, temponun düşmesi diyebiliriz. Bu tür oyunlarda en önemli kurallardan biri olan tempo, maalesef bu sahnede biraz yavaşlıyor. Enerjik başlaması, seyirciyi yakalayıp avucuna alması gereken sahnede tempo düşüklüğü bir anlık kopmaya sebep oluyor. Bir küçük eleştiri de komşu Bobby rolüne. Bir Ray Cooney oyununda kullanılan bütün tipler, aynı derecede önemli ve gereklidir. Bu durum Bobby rolü için de geçerlidir. Diğer roller kadar Bobby rolünü canlandırırken aynı detaylandırmalara ihtiyacı olduğunu fark etmek gerekiyor.

Akılcı bir dekor uygulamasıyla oyuncular aynı sahnede bir arada olsalar da, iki ayrı ev duygusu uyandırıyor. Teknik bakımdan oldukça zor görünse de, oyuncuların uyumu sayesinde hiçbir sorun çıkmadan akıcılık sağlanıyor.

Keyifle izlenecek, bol bol gülünecek ve iki saat için bile olsa rahatlamak isteniyorsa kaçırılmayacak bir oyun.

Cüneyt İngiz

Yazarın Tüm Yazıları


Paylaş      
Yorumlar

kadir Güldiken - ( 12/13/2010 )
Tüm ailemizle beraber seyrettik çok hoş bir yapıt sanatçılar çok güzel ve doğal oynadılar tüm emeği geçenleri tebrik ederiz yeni oyunlarında görüşmek üzere

meltem ersümer - ( 12/22/2010 )
oyunu ben de seyretti.!açıkcası özellikle ikinci perde ye bayıldım.akllıca hazırlanmış bir dekor,usta bir reji ve özellikle oyunun tüm yükünü çeken daha önce sadece televizyondan takip ettiğim özden özgürdal harikaydı.komiserlerden fatih yıldız ve eşlerden tuna arman ı da çok beğendim.ama finalde ki selam da neden üst katta ki komşuyu canlandıran oyuncunun (SANIRIM TİYATRONUN SAHİBİ OLDUĞU İÇİN)en son çıktığını anlayamadım. bunca deneyimli isim oyuncu varken bana göre çok yanlış..ama ne olursa olsun bu güzel oyunu kaçırmasınlar!

duru altınbaş - ( 1/2/2011 )
bu sezon tarlakuşuydu julyet den sonra seyrettiğim ,eğlendiğim ve çok beğendiğim ikinci oyun.kabalığa ,basitliğe kaçmadan güldüren bir rejiydi.bugün kadıköy de seyrettim...ben yürekten alkışladım.

Sibel Öztürk - ( 1/8/2011 )
Özel bir tiyatronun bu tür detaylı dekoru ve kadrosu bu denli bilinen isimlerden oluşan ve bunun da doğal olarak maliyete yansıyacağı pahalı bir yapımı sahnelemesi, gerçekten övgüye değer bir girişim. İki bayan oyuncunun müthiş yorumu, John Smith rolünün ölçülü profesyonel yorumu, saf ve komik polis komiseri rolünün oyundaki en öne çıkan güldürü ögelerinden biri oluşu ile, oyun bir harika..bir komedi ziyafeti.Çok eğlendik, tüm sanatçılara teşekkür ederim.

emine kavak - ( 2/28/2011 )
bende dün izledim özellikle ikinci perde olmak üzere mükemmel bi oyun baya eğlenceli herkeze tavsiye ederim

Handan Öztürk - ( 3/13/2011 )
Bu akşam İzmir-de sahnelenen oyunu büyük bir keyifle ve kahkahalarla izledim.Herkesin emeğine ve yüreğine sağlık.

usta_oyuncu_34@hotmail.com - ( 3/18/2011 )
oyunu izledim gayet güzeldi handisi karısı tiyatro uyununu muhabbet-i tiyatro ekıbi olarak oynuyoruz bizde mayısta sahnelenicek rolum barbara hakkıyla oyunumuzu oynunycaz kahkaha atmaya hazır olun kalbi olan izlemesinn:=)

gülçin hanbay - ( 4/4/2011 )
süper bir oyun oldukça keyifli

bilge uzun - ( 4/8/2011 )
trabzon da izledim, baydıııı, izlediğim en kötü senaryolardan biriydi. ilk perde berbattı, akıcı değil, ikinci perdenin de son 20 dak komikti.. çevirisinde sıkıntılı yerler vardı.. sanki senaryo izleici 2 saat sabretsin izlesin son 10 dak gülsün diye yazılmış.. zaman ve para kaybı, üzücü<

Teco - ( 4/19/2011 )
10 numara! Ben cok keyif aldim. Özellikle son 20dk gülmekten izleyemedim.

Bu Oyun Hakkındaki Görüşlerinizi Paylaşın !

İsim
Mail  (Yayınlanmayacak)
Yorum
Güvenlik Kodu= 249
Lütfen bu kodu yandaki kutuya yazınız
 

    Son Eklenen Yazılar     En Çok Okunan Güncel Yazılar
27 MART… UMUDUNU ARAYAN BİR GÜN (Ahmet Yapar)
YOKLAMA LİSTESİ (Skeç)
    Tüm Tiyatro Yazıları

    Bu Tarihte Yayınlanan Diğer Yazılar
    Bu yazının yayınlandığı tarihte gündemdeki diğer yazılar aşağıda listelenmiştir...

  • Ali H.Neyzi'nin Shakespeare Tercümelerinden Yola Çıkarak (Melih Anık) - 12/21/2010
  • Karışan insan hayatları: Bavul (İhsan Ata) - 12/21/2010
  • Nejdet Erdem'den 3 Skeç (Nejdet Erdem) - 12/19/2010
  • İstanbul Devlet Tiyatrosu – Üsküdar Tekel Sahnesi'nde Bir Ötekileşme Tragetyası; Baştan Çıkarma (Savaş Aykılıç) - 12/19/2010
  • -Kelimelerin Efendisi- LaBute'dan Zorla Güzellik - Kent Oyuncuları (Melih Anık) - 12/16/2010
  • Savaşlar Ölüler Gömülünce Kazanılırın Oyunu: Ölüleri Gömün (Üstün Akmen) - 12/16/2010
  • Düşüşen Maskeler (Nejdet Erdem) - 12/16/2010
  • Tiyatro Ayna'dan Bir Kadirşinaslık Örneği: Türkan Işık Yolcusu (Üstün Akmen) - 12/16/2010
  • Apolitikleştik (Erkul Eğilmez) - 12/16/2010
  • Perde Açılsın mı? (Melih Anık) - 12/13/2010
  • Hangisi Karısı (Cüneyt İngiz) - 12/13/2010
  • Ustalardan Bir Tangoya Ne Dersiniz?: Temiz Ev (Can Murat Yaşar Şengel) - 12/13/2010
  • Dünyanın Ortasında Bir Yer (Duygu Tekin) - 12/12/2010
  • Martılar ki sokak çocuklarıdır denizin… (Yurdagül Yurtseven) - 12/12/2010
  • İstanbul'da Tragedyanın Başına Gelen Tragedya: Bakhalar (Üstün Akmen) - 12/12/2010
  • Aldatan kim? (İhsan Ata) - 12/12/2010
  • Önce İnsan Önce Tiyatro (İlkay Sevgi) - 12/12/2010
  • Dünyanın Suyu Çıkmış (Skeç) (Yunus Emre Akgünler) - 12/8/2010
  • Dünyanın Suyu Çıkmış (Skeç) (Yunus Emre Akgünler) - 12/8/2010
  • Mış Gibi... (Tek Perde) (Burak Küçük) - 12/8/2010
  • Unutmak İstediğim Marat-Sade (2010) – İBB Şehir Tiyatroları (Melih Anık) - 12/8/2010
  • Bir Evet İki Hayır Arası Hayat (Esra Sancak) - 12/8/2010
  • Çocuklara Vurmayın (Ç.O.) (Aysel Sarıca) - 12/8/2010
  • Çöpiş ile Kıpkıp (Ç.O.) (Aysel Sarıca) - 12/8/2010
  • Başka Dünya Yok! (Ç.O.) (Aysel Sarıca) - 12/8/2010
  • Fazıl Say, Mussorgsky Çalarken Resim Yaptı… (Üstün Akmen) - 12/8/2010
  • Eğlence Garantili Tiyatro Ekibi: Espri Standartları Enstitüsü Kurumu (ESEK) (Onur Şimşek) - 12/6/2010
  • Arzunun Onda Dokuzu (Cüneyt İngiz) - 12/6/2010
  • Yedekleri Sayıyorum!!! (Arda Aydın) - 12/3/2010
  • Selam Sana Shakespeare ve Tiyatro Boğaziçi (Melih Anık) - 12/3/2010
  • 15. Ankara Tiyatro Festivali'nin Ardından (Hakan Yozcu) - 12/2/2010
  • …Söz, yarın uyanırız yine… (Onur Şimşek) - 12/2/2010
  • Tiyatroda Perde Kapanmaz mı? (Tartışma) (Moderatör) - 12/2/2010
  • İstanbul Devlet Tiyatrosu – Ölüleri Gömün de Yaşayanlar Ne Yapsın? (Melih Anık) - 12/1/2010
  • Nazım'ın Şiiri Tiyatro Olur Mu? Demek Oluyormuş!: Kerem Gibi (Üstün Akmen) - 12/1/2010
  • Yeter Artık! Çarka Çomak Sokmak Gerek (Serkan Fırtına) - 11/29/2010
  • Leyla'nın Evi, Onur'suz Sergilenecek! (Recep Ali Aksoylu) - 11/29/2010
  • Bir Çöküşün Dramı: Vanya Dayı (Metin Boran) - 11/29/2010
  • Onur By (Arda Aydın) - 11/28/2010
  • Levent Üzümcü Söyleşisi (Onur Şimşek) - 11/25/2010
  • Aristophanes'in Eşekarıları Oyunu Üzerine Güncel Bir Yorum (Bilal Akar) - 11/25/2010


  • Tiyatro Kursu Başlıyor!
    12 Şubat'tan itibaren her PAZARTESİ Kadıköy'de!
    Çalışanlara yönelik hobi sınıfı!



    Duyuru Panosu!



    Son Eklenen Tiyatro Oyunları

         Güncel Yazılar

    Yazar olmak ister misiniz?
    Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...

    Mail Listemize Üye Olun

         Güncel Haberler
    Tiyatro Maydanoz, Nazım’ın Kadınları ile Sahnede
    Tekin Deniz: Dümbüllü kavuğunu kimseye devretmedi

    Tiyatro Dünyası'nı takip Edin
     
     |  ..