| Tiyatro Kursu | Şirket Tiyatrosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ana Sayfa | Hakkımızda | Yazılar | Haberler | Yazarlar | Tiyatro Oyunları | Tiyatro Grupları | Sanatçılar | Kaynak | Duyuru Panosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Süt Kardeşler - Süheyl Behzat Uygur Tiyatrosu 2020 Füsun Akmen Balkaya Corona ve Tiyatro Geleneksel Tiyatromuzun ustalarından Nejat Uygur tarafından çokça yıllar önce sahnelenen ‘Süt Kardeşler’ adlı oyun paha biçilmez yine Nejat Uygur tiyatrosunun miras sahipleri olarak oğulları Süheyl Behzat Uygur tarafından yeniden çağdaş yorumla müzikli oyun yapısına kavuşturularak önce İstanbul ardından Başkent Ankarada güncel ve ortak sorunumuz haline gelen corona virüs öncesi hatta bir adım öncesi sahnelenmiş.Dans ,müzik eşliğinde sanatın dokunuşlarını en naif şekliyle türü gereği tiyatro sahnesine bu oyunla yeniden Uygurlar başarıyla taşımışlardır. Uygur Kardeşler seyircilerini kahkaha dolu keyifli akşamlarından birine konuk etmek için bu virüsten herkes gibi habersiz olarak çalışmalarını tamamlamışlar önce İstanbul ardından da şubat ayında Ankara turnesi içinde perde demişlerdir. NEJAT UYGUR -SÜT KARDEŞLER VE …… Oyunda yıllar önce baba Nejat Uygur’un rolünü Süheyl Uygur üstlenmiş baba Uygur’un da yine zamanında İ. Galip Arcan’ın rolüyle seyirciyle buluşmuş olduğu arşiv kayıtlarında görülmüştür. Dünü bugüne, bugünü yarına taşımayı amaçlarından biri olarak bilinen Uygur Kardeşlerin tür olarak benimsedikleri geleneksel yapının tüm ögelerini aslına uygun olarak yenileştirme çabaları bu oyun içinde geçerli olmuştur. Orta oyunu , tuluat yapısının seyirciyi mutlu eden naif yapısını çağdaşlaştırma vizyonu içinde sunarken ,yapının kendi içinde hizmet ettiği yeniden gündeme getirme ve güncelleştirme ile yine özlemle yenileştirme ,katkıda bulunma eylemlerinin ödüle layik çalışması olarak Uygurlar için değerlendirme bilinci Türk Tiyatrosu adına gerçekten önemi anlamında da ötelenmemeli önemsenmiş olmalıdır. SÜHEYL BEHZAT UYGUR VE ….. Geleneksel de haklı olarak biçimsel tercihini kullanan ve Osmanlı toplum yapısının önemli birleştirici özelliklerinin de yeni kuşaklara taşınma önemi vurgulanarak , çağdaşlık yapısına da uyarak en sevecen ,en samimi şekliyle savunusunu yapmanın gerçek anlamda mirasçısı olan Uygur Kardeşler bu mutluluğu yaşıyor ve yaşatmayı başarabilmiş tiyatronun bayrağını da yıllardır başarıyla taşımayı elde etmişledir. Uygur Kardeşler biçimsel anlamda yeniliği tamamen benimserken, dönemsel özellikleri çarpıcı şekliyle asla göz ardı etmemiş, özde ise tuluatın sıcaklığında doğal yapısından gelen abartısının bilinen sıradanlaşmış çözümünün absürtle buluşması yapının özelliği nedeniyle biçimsel anlamda önemli olan oyunda asker kostüm uygulanmasında olduğu gibi ters uyumla istenilen vurguyu sağlamışlardır..Salt akılcı yaklaşım yerine duygusallığı ön plana alarak gülümsetmeyi, özlemleri, hoş görüyü öne çıkaran yaklaşımların baş tacı olan dokunun önemini anlamak ve yaygınlaştırma gayreti yine Uygur Tiyatrosunun mutlaka fark edilmesi gerekenleri arasında önemli olanlar bu oyunla tekrar hatırlatılmıştır. HAYRANLIK UYANDIRAN TEMPO ,MÜZİKSEL UYUM VE……. Süheyl Behzat Uygur’un birlikte yönetmiş olduğu oyun, tüm ekibin oyun süresince hayranlıkla izlediğimiz hiç düşmeyen temposu ile türü gereği bu önemi seyircinin dikkatini çekmiştir.Bu temponun oyunda sanatçı Ercan Saatçi tarafından yapılan müzik ile daha da uyum içinde destek alması keyifli tada tat katmıştır.. Müzikli oyun yapısına uygun olarak bu desteklerin oyun içinde genele yayılarak daha fazla oyunda devamlılığının sağlanması gereğine inancım bu anlamda tam olmuştur. Oyunda Süheyl Uygur,Behzat Uygur,Emine Ün,Nurten İnan,Ömer Yılmaz,Hasan Eke,Mesut Yılmaz,Elif Gönlüm takım oyunculuğu ile alkışlarımızı almışlardır. Müthiş enerjinin halkaları olarak tüm oyuncuların tamamlayıcı ve güzelleştirici özellikleri üstte belirttiğim muhteşem tempoları ile hayranlık nedenimiz olmuştur.Dekor( Batuhan Bozcaada), Kostüm (Serap Koç),Dans( Ömer YILMAZ),Işık( Derya Hızlısoy),Afiş (EREN YİĞİT) olarak sahne tasarım ekibine özenle teşekkürlerimizi ayrıca iletmek isterim. ANKARA TURNESİ , SEYİRCİ VE …. Ankara seyircisiyle birlikte Ankaralı olarak Şinasi Sahnesinde izlediğim bu oyunda Uygur Tiyatrosu’na duyulan ilgi ve sevginin büyüklüğü gerçekten görülmeye değer olduğu için paylaşmak istedim.Yaşattıkları geleneksel tiyatro adına güzel şeyler adına da Uygur Tiyatrosuna teşekkürüm çokça olmuştur. Füsun Akmen Balkaya 2020 /Şinasi Sahne/Ank. Yazarın Tüm Yazıları Paylaş Tweet |
Tiyatro Kursu Başlıyor! 3 Ekim'den itibaren her PERŞEMBE Kadıköy'de! Çalışanlara yönelik hobi sınıfı! Duyuru Panosu!
Son Eklenen Tiyatro Oyunları
Güncel Yazılar
Yazar olmak ister misiniz? Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...
Güncel Haberler
Tiyatro Dünyası'nı takip Edin | .. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|