| Tiyatro Kursu | Şirket Tiyatrosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ana Sayfa | Hakkımızda | Yazılar | Haberler | Yazarlar | Tiyatro Oyunları | Tiyatro Grupları | Sanatçılar | Kaynak | Duyuru Panosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geliştirdiği “Performatif Sahneleme ve Oyunculuk” yöntemini, İBB Şehir Tiyatroları’nda ilk kez bu oyunla uygulayan yönetmen Şahika Tekand bu yorumunda, Beckett’in metninde varolan dramatik çelişkiyi, yönetmen/yazar, oyuncu/oyun, aktör/rol kişisi, rol kişisi/ durum ikiliklerinin süperpoze şekilde varolabilecekleri bir performansa tercüme ediyor. Oynanırken zorluk derecesi arttırılmış oyun seviyeleri ile gelişen ve artistik olarak büyük titizlik ve kesinlik gerektiren bu oyun, oyuncunun hem bir game-player hem de bir aktör olarak bütün yeteneklerini ortaya koymasını zorunlu kılıyor. Beckett’in metnindeki aşk üçgeni öyküsü Tekand’ın yorumunda, ışığı manuel olarak yöneten oyuncularla birlikte on yedi kişilik bir kadronun rol aldığı ve metnin öyküsünün performansın kendi öyküsü ve yarattığı müzikle beraber ilerlediği, tam şimdiki zamanda oynanan “oyun”da, eğlenceli bir seyir sürecine dönüşüyor. “Samuel Beckett’in kısa oyunlarından “Oyun” kül küpleri içinde sadece başları görünen ve iki kadın bir erkek olan oyun kişilerinin, sıkışıp kaldıkları soyut bir mekan ve durumda yine soyut bir ışığın üstlerinde dolaşmasıyla, hızla konuşarak, konusu geçmişte yaşanmış bir aşk üçgeni olan sıradan öykülerini anlatmaya zorlandığı, tekrarlarla gelişen bir oyundur.” Fotoğraf ve Videolar : Oyun Hakkında Haberler : - Oyun Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesinde - İBB Şehir Tiyatroları OYUN İle Yurtdışı Turnesinde - OYUN'a Belçika'dan Büyük İlgi seda - ( 10/20/2012 ) İzlediğim en kötü oyundu.Hiç kimseye tavsiye etmiyorum.Resmen seyirciyle dalga geçtiler.Tiyatrodan soğudum.Ayrıca ödediğim paraya ve harcadığım zamana yazık. Levent - ( 12/5/2012 ) İzlediğim en iyi oyunlardan biriydi. Çok etkilendim anlatış biçimi güzeldi. ışık geçişleri bi harikaydı ece yıldız - ( 12/13/2012 ) Performans olarak izlediğim en iyi oyunlardan biriydi. Çok farklı bir oyundu. Anlatış biçimi çok orijinaldi. Herkese tavsiye ediyorum. Dilek - ( 12/16/2012 ) İnanılmaz zor bir oyunda,tüm oyuncuların müthiş performanslarıyla nasıl başarıya ulaşılır bugün seyredip gördük.Müthiş bir uyum,aynen bir folklör ekibi gibi birinin hatası tüm oyunu mahvedebilir. Nasıl bir senkronizedir. İnanamadık. Işık zamanlaması, replik geçişleri, herşey hatasızdı. Domino taşları gibi, birinin hatası tüm sistemi çökertebilecekken, hepsi öyle mükemmel hazırlanmış ki böyle zor bir tekniğin üstesinden başarıyla gelmişler. Oyunda emeği geçen herkese alkış başka söylenecek bir şey yok. ayse - ( 2/9/2013 ) çıktığımda -bu da sahnelenmez- dediğim tek oyundu.. oyunculuklara yazık olmuş. bence zaman kaybı ama 45 dk. ve tek perde olması tek avantajı. Hüseyin Acar - ( 2/10/2013 ) Oyun-a geldik! Söyleyecek pek bir şey yok çünkü konuşacak bir metin yok. Oyun, oyuncular için ne kadar zorsa, izleyici için bir o kadar sıkıcı ve gereksizdi. Tek sayfalık bir metin, en azından güzel bir metin seçilse bir nebze güzel olurdu ama o da olmamış. Doğumgünü Partisi-nden sonra ilk kez bir oyuna kötü yorum yapıyorum. Aslında aynı yorum; kötü hikayeni farklı bir yolla anlatınca iyiye dönüşmüyor. Oyunun tek iyi yönü kısa olmasıydı. trgt - ( 2/10/2013 ) şimdi bu oyuna teknik açıdan mı bakmalı izleyici gözüyle mi bakmalı bilemedim. teknik açıdan bakarsak kalıp dışı mükemmel bir oyundu. ışık ve replik geçişleri kusursuz ve zorluk derecesi hakikaten üst düzeyde. ama seyirci açısından inanılmaz zor bir oyundu. salonun yarısı boştu oyun sırasında da 3-te 1-i çıktı. oyun yaklaşık 50 dk. zaten perde arası olsa kimse kalmazdı. oyun bitince üzerinizden tır geçmiş gibi oluyorsunuz. -doğum günü partisi- ve devlet tiyatrosundaki -birdy- oyununu izlemiş biri olarak bu iki oyunu da aradım desem yeridir ki saydığım bu iki oyun da seyirci açısından zor oyunlardır. sonuç olarak farklı bir deneyim isteyenler ve 50 dk boş vakti olan ve 7,5 tl cebimde olmasa da olur diyenler için öneririm. diğer grup için de ende telegol izleyin daha iyi:) dipnot: ilk kez bir oyunun sonunda seyircinin bu kadar isteksiz alkışladığını ve bazı oyuncuların dudak büktüğünü gördüm. hakan batı - ( 2/11/2013 ) Emek olarak gerçekten üstü düzey bir oyun. Ayrıca oyuncular içinde bir o kadar zor bir oyun. Ancak bende harcadığım paraya ve kaybettiğim zamana acıdım. Bu kadar kaliteli isimle ne kadar kötü bir oyun çıkarılır onu gösterdiler bana. Maalesef bende hiç kimseye tavsiye etmiyorum. borga a. - ( 3/13/2013 ) Bu oyun ile ilgili tam anlamıyla ikiye bölündüğümü söyleyebilirim. Bir tarafım -ne kadar büyük emek, ne kadar çok çalışılmış, oyuncular harika- diyor, hatta oyun -dekoruyla, tarzıyla ne kadar farklı- derken, diğer yanım - e iyi de oyun artık bitsin, içim daraldı diyen sen değil miydin- diyor. Eğer oyun o iç sıkıntısını, daralma duygusunu seyirciye geçirebilme kaygısıyla kurgulandı ise, o zaman ayakta alkışlıyorum çünkü bunu layıkıyla başardı. |
Tiyatro Kursu Başlıyor! 3 Ekim'den itibaren her PERŞEMBE Kadıköy'de! Çalışanlara yönelik hobi sınıfı! Duyuru Panosu!
Son Eklenen Tiyatro Oyunları
Güncel Yazılar
Yazar olmak ister misiniz? Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...
Güncel Haberler
Tiyatro Dünyası'nı takip Edin | .. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|