| Tiyatro Kursu  | Şirket Tiyatrosu
Tiyatro Dünyası
Tiyatro Dünyası Bu Sahnede...
 
Ana Sayfa  |  Hakkımızda  |  Yazılar  |  Haberler  |  Yazarlar  |  Tiyatro Oyunları  |  Tiyatro Grupları  |  Sanatçılar  |  Kaynak  |  Duyuru Panosu  |
Kız Hande, Bu Öfke Bu Kin Niye
Üstün Akmen



Hande Ataizi'nin, Tiyatro İstanbul yapımı "Özel Hayatlar" adlı tiyatro oyununda birlikte oynadığı Cihan Ünal'ın kendisini taciz ettiği açıklamasının ardından akan sular bir türlü durulmuyor. Bırakın magazin basınını, tiyatro camiası bile bu entipüften haberle çalkalanmakta.

Hande Ataizi (1973), İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı Tiyatro Bölümü mezunu bir genç kadın. 1996 yılında “Mum Kokulu Kadınlar” filmiyle ünlendi, hatta bu filmdeki rolüyle “Altın Portakal” ödülünü aldı. Hande’nin, “Altın Portakal”ı almasında, özellikle filmin çıplak sahnelerindeki başarılı oyunculuğunun etkisinin oranı sinema yazarları arasında uzun süre tartışıldı ya neyse!

Derken, magazin basınını çıplak fotoğrafları süsledi(!). “Frikik“ verdiği videolar internete indi. Özellikle, estetikli burnunu gazetecilere göstermemek için, bulunduğu mekânın tuvaletinden kaçmaya çalışırken görüntülenmesi, dama konmuş karga gibi bir avaza çığırması gündemi uzun süre işgal etti. Cem Davran'la yaptığı, 'İki Kere Kiki' programında manken Sevda Demirel'den de canlı yayında okkalı bir tokat yedi.

Sonra, göğüslerini toplattı, yirmi dört saat süren bir evliliğe imza attı, son olarak iki aylık düşük yaptı. Bir ara, Fazıl Say ile (de) yaşadı. İşadamı Philip Amram ile beraberken işlerine ara verdi, gitti bir süre New York sokaklarını arşınladı. Amram ile ayrıldığı dönem, ciddi maddi sıkıntılarla boğazlandı. Hatta o dönem, Volvo marka otomobilini satmak zorunda kaldı. “Özel Hayatlar”la birlikte sıfır kilometre 2011 model Volvo S80 siparişi verdiğini açıkladı. Magazinciler: “Sahnede sevişti, arabayı kaptı” diyerek, bir tiyatro oyununa ve oyuncusuna bir kez daha edepsizlik yaptı.

2010-2011 sezonunda tiyatro oyunculuğuna soyundu. Ne yalan söyleyeyim, “Özel Hayatlar”da Amanda Priyenne rolünde hocası Yıldız Kenter’in yüzünü kara çıkarmadı, alkışlandı. Eleştirmen amcası olarak, onu artık sahne üstünde de sıklıkla görmek istediğimi yazdım (“tiyatro… tiyatro”-Şubat 2011). Alıcılarım umut salgıladı. Hande’nin geçmişi, belleğimdeki yerini “tiyatrocu Hande”ye bıraktı.

Gel gelelim olmadı.

Tiyatro İstanbul ile 1 yıllık sözleşmesi varken, Gencay Hanımı da, yılların oyuncusu Cihan Ünal’ı da zor durumda bıraktı. "Resmen saldırıya uğradım” diyerek, Gencay Gürün'ü aradığını, Gürün’ün: “Şekerim çok haklısın. Ben de öyle düşünüyorum. Bu sahnelerin senin dediğin şekilde olması gerekiyor” dediğini anlattı.

Koskoca Gencay Gürün bu! Durur mu? Hande’nin açıklamasını anında yalanladı. “Eğer bana böyle bir taciz yaşadığını söylese şok geçirir, şaşkınlıktan düşüp bayılırdım. Çünkü böyle bir olayın olasılığı yok. Acaba hayal dünyası mı geniş, öyle bir şeyi mi var? Hiç olmayan bir olay uydurulur mu" diye yakındı. Hande de Hürriyet’ten Ayşe Arman’a “Gürün’le 21 dakika 41 saniye telefonda konuştuk. Yaşadığım tacizi anlattım. Savcılık o konuşmayı çıkarsın” diye mesaj attı.

Hande’nin yıllar önce “Dönme Dolap” isimli oyunu okuma provasında bıraktığı da, “Özel Hayatlar”la yeniden gündeme geldiği de, bu oyunla “iade-i itibar” sağladığı da, tiyatroyu mancınık yaparak televizyonda “paravan açılsın” programında iş bulduğu da artık biliniyor.

Eee… Ne edersiniz, “paravan” bu, perde”den daha çok para getiriyor. Ama kim ne derse desin, Hande böyle bir olaya adını yazdırmakla hata ediyor. Tiyatro dünyasını içinde varolduğu, yetiştiği, üne eriştiği, “kimin eli kimin cebinde” dünyasıyla karıştırıyor. Tiyatromuzun devlerinden Cihan Ünal’ı zan altında bırakıyor, “Tecavüzcü Coşkun” karakteriyle bağdaştırıyor.

Ayıp ediyor!

Bize de, Gencay Gürün’ü (âcizane): “Bırakın iplikçilerin söktüğü ipliklerden dökülenleri, bundan böyle gerçek tiyatrocular ile oyun yapın” demek; kızımıza da: “Kız Hande, bu öfke bu kin niye” diye sormak kalıyor.

Üstün Akmen
Evrensel


Yazarın Tüm Yazıları


Paylaş      
Yorumlar

Metin A. - ( 6/21/2011 )
Cihan Ünal-ın tiyatro çevrelerinde ne kadar güçlü olduğunu gördüğümüz yazıdır.
Yahu kız tacize uğradığını söylüyor!


gaye - ( 6/22/2011 )
Bu yazı olmamış. Tam bir vurun abalıya yazısı. Hande hanımı recm etme yazısı. Hande Ataizinin geçmişinin dökümünü bu dil ve ayrıntıyla vermenin -masum- olmadığı ortada. Üstün Bey bir kötü kadın yaratmaya çalışmış önce. Sonra da O kötü kadına reva görmüş yaşadığı tacizi. Cihan ünal değil kim olursa olsun böyle bir eylem -mazur- gösterilemez. Hande Ataizi kanıt göstermiştir. Tiyatronun patronunu da şahit tutarak. Neden Bunların üzerine gidilmiyorda olay Hande Ataizine yıkılmaya çalışılıyor. Yazdığınız gazeteye yazık Üstün Bey. Bu yazı en fazla boyalı basının magazin eklerinde yer bulabilecek cinsten. Sosyalist Mecraları bu işler için kullanmayın. O gazetelerde Deniz gezmişlerin ruhu var.

Gencay Gürün neden Hande Ataizi-nin iddalarına yanıt vermedi.

Yahu bir kadın taciz edildim diyor. Bu neden tüm toplumun dikkat kesilmesi için yeterli değildir. Üstün Akmen sizi olayın gerçeğini araştırmaya davet ediyorum, olayın üstünü örtmek yerine... Hadi takke düşsün kel görünsün kampanyası başlatın. Eğer ki Cihan Ünal ve Gencay Gürün Hande Ataizi tarafından iftiraya uğratılmışlarsa bunu da bilelim. Hadi GERÇEĞİ bulmak için çaba sarf edin. Tıpkı sizinde bir ucundan tuttuğunuz tiyatro sanatı gibi..


ercan - ( 6/22/2011 )
öyle bir yazı ki bu, öncelikle kadının çıplaklığı üzerine gidiliyor, soyunduğu dillendiriliyor ve bu kadın haklı olabilir mi deniyor. yani değil hande ataizi, bir hayat kadınının taciz edildiğine dair tepki gösterme, rahatsızlığını dile getirme yapma hakkı yok mudur?

olayda kim haklı bilmiyorum ama bu gibi yanlı, arkadaşımı korumalıyım noktasından çıkan yazılar kesinlikle haksız!
cihan ünalı böylesine kahramanca savunan yazar 2 ödül jürisinin başında olarak cihan ünalın da içinde olduğu isimlere ödüller dağıtıyor, burası da soru işareti!


huriye - ( 6/22/2011 )
Bir tiyatro oyuncusuna -kız hande- diye seslenen, onun ödül aldığı filmindeki çıplaklığını bir aşağılama malzemesi olarak kullanan bu şahsın bir tiyatro eleştirmeni olması gerçekten çok ironik !!!

- ( 6/26/2011 )
Bu yazı hiç hoş değil. Neden?
1) başlık: -Kız hande-? Nedir bu, sokakta kavga edenlerin ağzından mı yazdınız yazıyı?
2)içerik: Türkiye de anayasal düzenlemede dahi, Araplardaki şeriat kanunları geçerli. Bir kadın eğer 4 tane şahit getirmezse tacize uğradını kanıtlayamıyor. Erkeklerr de tacizi kimse yokken yaptığı için taciz bir türlü kanıtlanamıyor. Kadın tacizi dillendirince bel altından vuruluyor: yaptığı işler, geçmişte yaşadığı ilişkiler, ekonomik durumu... Eh madem hande ataizi nin özel yaşamını mercek altına alıyorsunuz Sayın Akmen, cihan ünal ın da özel yaşamını mercek altına alın biraz. evet, hadi yapalım: Bu adam dünyalar tatlısı bir kadınla evliliğini yürütememiş ve bir kızları olmasına rağmen ayrılmıştır: bu kadın Türkan Şoray! Bu adam bir başka evliliğinden olan başka bir kızı ile küs durmaktadır. Bir baba düşünün, kızına küs! Bu kız Irmak Ünal dır! İlk evliliğini bir mankenle yapan, ikinci evliliğini de türkiye nin en güzel kadınıyla yapan bu adam açıkça görülüyor ki güzel kadın düşkünü bir erkektir. Eh hande ataizinin IQ seviyesini bilemem ama şu da bir gerçek ki Hande hanım gerçekten güzel ve bakımlı bir kadın...
Sayın Akmen ben size cevaplayayım: Bu öfke bu kin niye? Çünkü biz kadınlar taciz eden erkeklerle, tecavüz eden erkeklerle arkadaş kalamıyoruz ve olay, kişi ve davranış şekli karşısında öfkelenmemiz kin tutmamız normal değil mi? Anormal olan biz miyiz?


mk - ( 8/8/2011 )
Yazık ki Türkiye-de sizin sözünü ettiğiniz kadar profesyonel erkek oyuncu yok... İşini ciddiye alan kadın oyuncuların (her ne kadar herkes Hande Hnma manken gözüyle baksa da) böylesi bir oyunda tacize uğramamaması olası değil. Tiyatro camiası da haklı olarak kendilerinden biri olan Cihan Ünalın tarafını tutuyor. Ancak unutulmamalı ki kadınlar hiç bir vukuat yokken kendilerini rezil etmek bahasına yola çıkmazlar..

Bu Oyun Hakkındaki Görüşlerinizi Paylaşın !

İsim
Mail  (Yayınlanmayacak)
Yorum
Güvenlik Kodu= 911
Lütfen bu kodu yandaki kutuya yazınız
 

    Son Eklenen Yazılar     En Çok Okunan Güncel Yazılar
27 MART… UMUDUNU ARAYAN BİR GÜN (Ahmet Yapar)
YOKLAMA LİSTESİ (Skeç)
    Tüm Tiyatro Yazıları

    Bu Tarihte Yayınlanan Diğer Yazılar
    Bu yazının yayınlandığı tarihte gündemdeki diğer yazılar aşağıda listelenmiştir...

  • Artık Yeter! (Haluk Işık) - 7/15/2011
  • Doğum Günü(m) Kutlu Olsun (Üstün Akmen) - 7/15/2011
  • Şike Operasyonu Aziz Yıldırım Operasyonu Değildir, Olmamalıdır (Üstün Akmen) - 7/13/2011
  • Hülya Karakaş'a Dair... (Üstün Akmen) - 7/13/2011
  • Ordu'da Seçim Sonrası Gündem Tiyatro Üzerinde Odaklanmıştı (Üstün Akmen) - 6/30/2011
  • Aydın'dan Geçen Aydınlık (Serkan Fırtına) - 6/30/2011
  • BÜO'da Kadınlar Meclisi (Yoksa -Kadınların Barışı- mı?) (Melih Anık) - 6/28/2011
  • Adem, Shakespeare ve Biz (M. Erkul Eğilmez) - 6/28/2011
  • Tiyatroda -Entelektüelleri Rehabilite Etmek- (Melih Anık) - 6/22/2011
  • Kemal Başar'dan Tuncer Cücenoğlu'na 40. Yıl Armağanı: Çığ (Üstün Akmen) - 6/21/2011
  • Kız Hande, Bu Öfke Bu Kin Niye (Üstün Akmen) - 6/21/2011
  • Anlaşıldı, Bu Limana Başka Balık Vurmuyor (Üstün Akmen) - 6/21/2011
  • Onlara Öcü Ama Sana Cici (M. Erkul Eğilmez) - 6/20/2011
  • Kabare Ortamında Oynanması Gereken Bir Oyun: Ayışığı Tarifesi - Tiyatroadam'ın Yeni Oyunu: Generaller, Savaş ve Barbekü (Üstün Akmen) - 6/14/2011
  • Vermeyince Başbakan, Ne Etsin Suat Arıkan: Senfonik Minyatür (Üstün Akmen) - 6/14/2011
  • Uluslararası 27. Denizli Amatör Tiyatro Festivali'nin Ardından (Hakan Yozcu) - 6/14/2011
  • KOÜ GSF ya Beraber Gitmelidir ya da Beraber Kalmalıdır!!! (İhsan Ata) - 6/14/2011
  • Ölüm İstiyordu MEDEA (Pınar Çekirge - Mehmet Serhat Akın) - 6/14/2011
  • Ünver Çağdaş Hiçyılmaz'a Veda Konuşması (Melih Anık) - 6/13/2011
  • Bir İnsanlık Tragedyası… Kadın Sığınağı (İhsan Ata) - 6/13/2011
  • %100lere Rağmen Sıfırnoktaiki (Şahin Adıgüzel) - 6/13/2011
  • Bedensiz Kadın ya da Vicdan ya da İlahi Adalet! (Savaş Aykılıç) - 6/13/2011
  • Küçük Harfler Büyük Düşler (Savaş Aykılıç) - 6/13/2011
  • Adı Afife (Yurdagül Yurtseven) - 6/13/2011
  • Baba ve iki oğlunun kara komedisi: Annem Yokken Çok Güleriz (Üstün Akmen) - 6/10/2011
  • Hepimizin İçindeki -Vahşet Tanrısı- (Savaş Aykılıç) - 6/10/2011
  • Oyunlar Kaça Ayrılır? (Melih Anık) - 6/10/2011
  • 20. Yılında Tiyatro Stüdyosu’ndan Dört Dörtlük bir Çehov yorumu; Vanya Dayı (İhsan Ata) - 6/10/2011
  • Farklı Yaşantı ile Kadınlar (Metin Boran) - 6/8/2011
  • Sözüm Sahneden Dışarı Meclisten İçeri (Nejdet Erdem) - 6/8/2011
  • Tiyatro Gaga, Tiyatromuza Fırtına Gibi Girdi, Hoşgeldi: Cam (Üstün Akmen) - 6/8/2011
  • Allahüekber! Gel Buraya -Ucube- (Metin Boran) - 6/8/2011
  • Hayali Gözlükler Gerçek Olup Takıldı (M. Erkul Eğilmez) - 6/8/2011
  • Hıfzı Topuz'dan Nazım Hikmet Romanı (Üstün Akmen) - 6/8/2011
  • Bir Oyun Üzerine 4000 Karakterlik Eleştiri (Melih Anık) - 6/4/2011
  • Bir şeyi anlatmanın kaç yolu var? (Fatma Babuşçu) - 6/4/2011
  • Bir Sahnedir Trabzon (Fatma Babuşçu) - 6/4/2011
  • Trabzon Şenlenecek (Fatma Babuşçu) - 6/4/2011
  • Talimhane Tiyatrosu - Mehmet Ergen ve Yastık Adam (Savaş Aykılıç) - 6/1/2011
  • Türksoy Tiyatro Toplantısı (Hakan Yozcu) - 6/1/2011
  • Merve Engin ve Cemmedia Gabriellina: Kıyıya Oturmanın Böylesi (Üstün Akmen) - 6/1/2011


  • Tiyatro Kursu Başlıyor!
    1 Mayıs'tan itibaren her ÇARŞAMBA Kadıköy'de!
    Çalışanlara yönelik hobi sınıfı!



    Duyuru Panosu!



    Son Eklenen Tiyatro Oyunları

         Güncel Yazılar

    Yazar olmak ister misiniz?
    Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...

    Mail Listemize Üye Olun

         Güncel Haberler
    Tiyatro Maydanoz, Nazım’ın Kadınları ile Sahnede
    Tekin Deniz: Dümbüllü kavuğunu kimseye devretmedi

    Tiyatro Dünyası'nı takip Edin
     
     |  ..