| Tiyatro Kursu  | Şirket Tiyatrosu
Tiyatro Dünyası
Tiyatro Dünyası Bu Sahnede...
 
Ana Sayfa  |  Hakkımızda  |  Yazılar  |  Haberler  |  Yazarlar  |  Tiyatro Oyunları  |  Tiyatro Grupları  |  Sanatçılar  |  Kaynak  |  Duyuru Panosu  |
İsa Karslı'dan Konservatuar Adaylarına Bilgiler
İsa Karslı



Arkadaşlar merhaba.

Ülkemizdeki artist olma hayali öle bir hal aldı ki, büyükler tarafından nasihat olarak verilmeye başladı, benim oğlum artist olsun, kızım manken olsun gibi zihniyetle sanat ve sanatçı kavramı yok olmaya, kalite düşmeye başladı!

Ülkemizdeki Tiyatro sanatının kalitesinin düşmesi, salonların boşalmasının sebeplerinden biride ünlü olma hayalidir, konservatuara başvuru yapmak isteyen arkadaşlar öncelikle uzun uzun düşünsünler, acaba ben televizyonda oyuncu mu olmak istiyorum, yoksa tiyatro oyuncusu mu olmak istiyorum? Ben dizi çekeceğim ondan giriyorum okulların sınavlarına diyorsanız, bu işler için konservatuarda okumak gerekmiyor. Köşe başında ajansla var gidin kayıt olun, size bir deneme filmi çekerler ölçerler sizi varsa ışık işiniz olur. Bu memlekette televizyona çıkmak çok kolay, konservatuarda 4 yıl okuyup ta zaman kaybetmeyin, tiyatroya emeğini, zamanını, hayatını verecek aday arkadaşlara engel olmayınız! Dizi-film oyunculuğu hevesleriniz yüzünden konservatuar koridorlarına doluşup ta gerçekten tiyatro yapmak isteyen arkadaşlara engel olmayınız.
Cevabız tiyatroysa eğer bu ülkede sanatın tüm olumsuzluklara rağmen tıpkı bir savaş gibi yapıldığının bilinciyle konservatuar sınavlarına hazırlanın.

Üniversitelerin güzel sanatlar fakültesi, konservatuar bünyesindeki sahne sanatları tiyatro oyunculuğu bölümlerine hazırlanan sanatçı adaylarına bu yazı dizisi altında toplamak onların heyecanlarına ortak olmak istedim.
Her kişinin bir çalışma sistemi vardır, değerli üstatların ve hocalarımızın, eğer eksik bir yer varsa uyarmasını rica ederim.


İlk olarak öss sınavında başvurulacak üniversitenin taban puanını (üniversiteye göre değişir,145,165 vs)almak şarttır.
Öss sınavında başarılı olup puan alındıktan sonra, tercih yapılması gerekir, tercihler belirlenmeli ve bir taslak oluşturulmalı, sınava girilecek olan okulun yayımlamış olduğu koşullara uygun olmak gerekir, yaş sınırı, puan, kontenjan, başvuru sayısı, kabul edilecek öğrenci sayısı, dikkat edilmelidir. Bu koşullara doğrultusunda karar verdikten sonra en önemlisi ‘Tirat, şiir’ seçimlerinin yapılmasıdır.


OYUN SEÇİMİ

Genellikle iki parça istenir. Biri klasik, biri modern. Biri komedi, biri dram. Bir de şiir. Bu işin en sıkıcı yanıdır, oyunu belirlemek. Bazı oyun kitaplarında, internet sitelerindeki sınav parçalarına bakmak olacaktır fakat bu iyi bir fikir değildir, sizler gibi yüzlerce kişide bu yöntemle oyun seçeceklerdir. Bu tür seçilen parçalar zor olduğu gibi mesleğinin en yukarısındaki oyuncular tarafından sunulmuştur.

Seçilen parçaların sunumu 5 dakikayı geçmemelidir, seçilen karakter size uymalıdır, heyetin dikkat ettiği konulardan birisi inandırıcı olup olmadığınızdır, kesinlikte taklitten kaçınmalısınız, komik olabilir ama oyunculuk değildir. Seçilen parçaların değişik karakterde olması, sizin heyete farklı karakter oynamayı başardığınızı göstermeniz artı puan olur.
Tirat seçimi yapılırken; Boyu, Kilosu, Yaşı, Karakteri (Agresif, ya da uysal) yani ruh haline göre yüz ifadesine göre seçilmeli. Bütün karakterler göz önüne alarak kendi yapısına göre en uygun seçim yapılmalı. Tabi bunun yanında gireceği okulların bazıları zorunlu parça verirler. O parça oynanmak zorundadır.
Seçilen tirat ile ilgili kitap bulunmalı, oyunun tamamı okunmalı, oyun hakkında bilgi edinilmeli, yazar tanınılmalı, yazarın ne demek istediği ruh halı saptanmalı, karakterler analiz edilmeli. Tiradı anlamanın en iyi rolü budur.
Seçilen parçalarda mutlak dikkat edilmesi gereken, parçanın ne anlattığı, ne demek istiyor, onun yerinde olsanız nasıl davranırdınız, gibi sorulara cevap bulmanızdır.

Sizde aranan sahicilik ve doğallıktır.

ŞİİR


Şiir okurken aruz bilgisine, kelimelerin telaffuzuna, kelime manalarını, dinleyiciye düzgün bir Türkçe ile aktararak okumanız çok etkili olacaktır, zaten sınanan sizin oyunculuk yeteneğinizidir.

Ezber

‘’Ezber yaparken kendinizi fazla kasmayın, Bir tiyatro oyuncusu için işin en zor, en zevksiz ama son derece zorunlu ve sorumluluk taşıyan yanı, ezberdir. Ezber konusunda her oyuncunun kendine göre bir yöntemi vardır. Kimi kuru kuruya ezberler; kimi elinde metin, mizansenle ezberler; kimi yüksek sesle çalışarak, bazıları da sessizce okuyarak ezberler. En yaygını yazarak ezberlemektir. Rolü iki kere, üç kere, bazen dört kere dikkatlice yazmak gerekir. Böylece kelimelere, oyun yazarının cümle yapısına, en önemlisi, kelimelerin ve cümlelerin altındaki anlamlara alışırsınız. Zaten önemli olan, o anlamların ezberlenmesidir. Yani, dramatik doku içinde neyi, niçin, neden ve kime söylediğinizdir. Her cümlede mutlaka bir anahtar kelime vardır. Cümleleri ezberledikten sonra anahtar kelimeleri sıraya koymak işi oldukça kolaylaştıracaktır. İmgelem yoluyla da çok rahat ezber yapılabilir. Bu yöntem genellikle olay sırasını karıştıranlar için önerilir. Tek yapmanız gereken, detaylarıyla birlikte okuduğunuzu kafanızdan geçirmeniz. Olay sırasını düşünerek replikleri söylemek…’’

HANGİ TİRADLAR OYNANMALI/OYNANMALI

‘’Bana kalırsa Klasik oyunlardan uzak durulmalı, basmakalıp, Klişe Tiratlar (Örnek, Çehov, Shakspeare, Moliere, Güngör dilmen vs. gibi her yıl oynanan, hamlet, midasın kulakları, molierin hırsız var tiradı vs. o kadar çok oynandı ki jüri karşısında yinemi bu dedirtilmemeli) bunun yerine, mizansenin bol olduğu oyun seçimleri daha sağlıklı olacaktır. (Bu tartışılabilir) Elbette oyunculuk önemlidir. Tirada hayat kazandıran oyunculuktur. Ama aylarca çalışan sanatçı adayının, jüri karşısında sadece üç dakikası var. Ve bu üç dakikada kendini jüriye kabul ettirmek oldukça zordur.

Yeni, Güncel ve herkesten farklı olabileceğini düşündüğünüz en uç noktalarda oyunlar oynanabilir. Oyuncu adayı araştırmacı olmak zorundadır. Bilinen ve her sene oynanan tiratlardan uzak durmalıdır. Bu işin basit kısmıdır. Arayıp bulmalıdır. Ve kendince en ilginç gelen, İşte ben dediği oyunlar oynanmalıdır. (En azından öyle düşünmelidir.)

Tirat seçimleri yapılırken kesinlikle şiveye gidilmemelidir. Yöresel şive kullanmak çok büyük hatadır. Konservatuarın tercih ettiği şive İstanbul aksanıdır. Oyun seçimlerinde de kesinlikle şive içerikli, Ağa rolü, Köylü rolü vs. gibi şiveye açık olan tirat seçimlerinden uzak durulmalıdır. Evrensel, Çağdaş oyun seçimleri her zaman artı olacaktır.

Eğer diksiyonla ilgili sıkıntılar varsa; ders alınmalıdır. Böyle bir şansı yoksa kitaplarla çalışılmalıdır. Ama elinden geldiğince jüri karşısında bu şiveyi belli etmemelidir.’’


SINAV GÜNÜ

Sınav günü geldi, hazırlıklar bitti, salondaki yerinizi aldınız, sizin gibi yüzlerce kişiyle beraber bekliyorsunuz. Adaylardan biri geriyor 5 dakika sonra çıkıp bir başkası giriyor ve sizdeki heyecan artıyor

Sonunda jürinin karşısındasınız!

İlk izlenim önemlidir. Sizin sahneye çıkışınız, sahnedeki duruşunun önemli ve jürinin dikkatini mutlaka çekecektir.

Stella Adler’in tabiriyle OYUNCULUK BİR ‘ÇAP’ MESELESİDİR.

‘’Jüri karşısında kesinlikle rahat olun, Kendinden emin olun. Sıkıntılı ve ''mıymıy '' psikolojisi dezavantaj sağlar. Girin ve oynayın. Kahkaha atın, İçinizden geldiği gibi olun. Normal hayattaymış gibi çıkın jüri karşısına, Sorulara tüm içtenlikle cevap verin. Utangaç birini oynamayın. Kesinlikle samimi olun’’

Unutmayın ki ‘GEÇEN HER YIL SİZİN İÇİN BAŞARISIZLIK DEĞİL. BİR DENEYİMDİR’

Kılık kıyafetinize dikkat edin, çok aykırı olmayın, saç, sakal düzgün olması iyidir. Bayanlar çok açık saçık giyinmekten kaçının abartılı makyaj yapmayın.

Kesinlikle ve kesinlikle heyete bilgiçlik taslamayın, ben 2 sene surda eğitim aldım, 4 senedir şu tiyatroda oyunculuk yapıyorum gibi kelamlarla hayatını sahnede geçirmiş insanlara tiyatro öğretmeye çalışmayın. Şarlatanlık yapmayın, kendinizi komediye ustası zannedip espri yapmaya çalışmayın. Kısaca kendiniz olun normal hayattaki gibi davranın.
Seçtiğiniz oyunu oynamaya başlarken heyetten zaman istemeyin, düşününki sahnedesiniz ve oyun başladı seyirciye ben hazır değilim biraz bekleyin mi diyeceksiniz, oynamaya başladınız heyet siz oynarken birbiriyle konuşmaya başladı sakın ve sakın oyununuzu kesmeyin, sizin dikkatinizi ölçüyorlardır, oyunu kesip heyete bakarsanız ne oluyor diye işiniz bitmiştir, oyunu oynamaya başladınız, dağa oyun en can alıcı en güzel yerine gelmeden henüz 1, 1,5 dakika olmuşken heyet sizi durdurup teşekkür edip oyunuzu bitirdi diyelim kesinlikle ve kesinlikle ağlayıp sızlayıp salonu terk etmeye, heyete bir şeyler söylemeye, onlarla tartışmaya kalkışmayın, heyet sizin 2 aşamaya kalmanız için yeterli olduğunuz kanaatine varmış olabilir, sizin bu tutumunuz onların kanaatini tersine çevirebilirsiniz.


Heyet beklerken dekor köstüm değişimiyle zaman kaybetmeyin aleyhinize olabilir.
Oyun sırasında repliğinizi unuttunuz diyelim. Kesinlikle oyunu kesmeyin doğaç veya ileriki bölümden devam edin, herkesin başına gelebilir, sizi anlayacaklardır ama dağılmanız felaketiniz olabilir.

Mülakat tipi soru sorarlarsa kısa ve net cevaplar verin, ukala bilmişlik taslamayın.

Not: Çalışmalarınıza yardımcı olabilecek kitaplar
Cezmi Koca'nın yazmış olduğu '' Konservatuar sınavlarına hazırlık'' adli kitap... (Adından da anlaşılabileceği üzere sınava girmeden önce neler yapılması gerektiğini, konservatuvarı olan okullar, özel okullar, özel kurslar, içeriği, şartları, nelere dikkat edilmesi gerektiği, konservatuara hazırlanırken tiratların nasıl olması gerektiği, nelere dikkat edilmesi gerektiği ve dünya yazarlarından tirat örnekleriyle ilgili (erkek ve kadın olarak ayrılmış şekilde) geniş bir bilgi veriyor.

Parçalarda köstüm seçimi hakkında ADNAN TÖNEL’den uyarılar.
Abartı olmamalı.

Kostüm metne, tirada, -bir katkı sağlayacaksa, oyunda kullanılabilecek çok önemli bir aksesuarsa evet ama giysi elbet gri,siyah,koyu renk bir bütünsellik içermeli yazılı resimli, alaca bulaca bir müdahaleciliği olmamalı.

Benim kanım, dakikalarca kostümünü giymeye hazırlanan bir oyuncunun sınav parçasının çok kötü olması durumundaki psikolojik ezilmişliği kötü olacaktır.

Şan-kulak

  • Müzik kulağı var mıdır, yok mudur? Nasıl anlaşılır? Sorularına cevap arayalım.

  • Öncelikle eğer gerçekten çok yeteneksiz olduğumuzu düşünüyorsak asla bu işi yapamayız. Yani en azından şarkı söyleyebiliyor olmamız gerekir. Ama notasında söyleyebilmeliyiz. Yani kasideyi tutturmak denen şeyi iyi bir şekilde yapabilmeliyiz. Eğer bunu yapamıyorsak gerçekten de müzik kulağımız yoktur ve ne yazık ki müzik kulağı sonradan edinilmez, doğuştan olurmuş!!!

  • Müzik kulağını geliştirmenin en önemli yolu bir müzik aleti çalmaktır.

  • İlk çalışma olarak yani çalgı konusunda karar vermeden önce olaya nota yoluyla gireceğin için notayı öğrenebileceğin en kolay çalgı olan “blok flüt'le” çalışmalısın. Solfej yapabilmeli, yazı okur gibi nota okuyarak bunları flüt'le çalabilmelisin. Bu en başlarda zor gelebilir eğer notalarla hiç ilginiz yoksa ama emin olun 2 ay sonra yeni bir dil öğrenmiş gibi hissetmeye başlarsınız. Yani notaları yalayıp yutarsın ve bu iş için bence herhangi bir kursa falan gitmeye gerek yoktur. Tek ihtiyacın olan bir flüt ve basit bir nota kitabıdır.


  • İki tür müzik kulağı var.

  • 1) Perfect pitch: buna sahip olanlar, duydukları bir sesin hangi notaya karşılık geldiğini bilebiliyorlar.

  • 2) Relative pitch: bizim müzik kulağı dediğimiz olay. İki nota arasındaki aralığı doğru olarak algılama ve tekrarlama yeteneği. Bu sonradan geliştirilebilen bir şey..

  • Örnek: piyanonun basına oturdun. Sırayla do ve mi notalarını çaldın. Perfect pitch'e sahip adam "do ve mi notalarını çaldın" der. Relative pitch'e sahip adam "iki nota caldın, aralarındaki uzaklık majör uçluydu" der.

  • Mesela, Do ve mi aynı anda basıldığında çok sevinç coşku uyandıran bir armoni bırakır kulakta. Buradan bunun majör aralık olduğu çıkarılabilir. Mi ve sol aynı anda basıldığına ise hüzünlü duygusal bir armoni bırakır. Buradan minör aralık olduğu çıkarılır. Zaten minörün ve majörün nota aralıklarının birer sabiti olduğundan kaç perde aralığı olduğu da direk hesaplanabilir. Asıl iş 4–5 sesli akor basıldığında akor bileşenlerini tek tek ayırmakta. Bunu yapmak müzik kulağının yanında eğitim de ister...

  • Rölatif denen kulak yapısı başka bir notayı baz alarak bulan kulaktır: mesela sol notası çaldığında, siz daha önceden bildiğiniz bir mi notasından başlayan bir besteyi düşünüp oradan sola kayarak bulmaya gidersiniz.

  • Absolut kulak ise onun sol olduğunu bilir. Rölatif kulakları olan herkes bir miktar egzersiz ile nota ayırt edebilir.


  • Genel kültür için:

    Yılmaz Arıkan'ın yazmış olduğu ''Tiyatro eğitimi'' adli kitapları alıp okumalarının, dünya yazarları, ustalar, monologlar, düşünce sanatları, başlattığı akımlar, öncü olduğu konular ve hayat biyografileri gibi tiyatro alanında çok önemli konulara değinmiş bu kitabi almanızda fayda var.
    Tiyatro ile ilgili yardımcı olabilecek kitaplardan bazıları.

    Ve en önemlisi, bulduğunuz tüm oyun kitaplarını okuyunuz

    Oyunculuk sanatı konusunda bir dönüm noktası olan Stanislavski’nin konu hakkında temel oluşturacak düşünceleri için;

    Stanislavski - “Bir aktör hazırlanıyor”
    Stanislavsk - “Bir karakter yaratmak”

    Tiyatronun felsefi ve estetik akımlarla beraber, gelişim süreci için;

    Sevda Şener –“Dünden bugüne tiyatro düşüncesi”

    Tiyatro hakkında genel bilgiler ve sahneleme teknikleri için:

    Özdemir nutku – “Dünya tiyatro tarihi–1”
    Özdemir nutku – “Dünya tiyatro tarihi–2”

    Diksiyon konusunda teorik ve uygulamalı bilgiler için;

    Suat taşer – “Konuşma eğitimi”
    Nüzhet şenbay – “söz ve diksiyon sanatı”

    Başarılar dilerim.
    Hazırlayan: İsa Karslı
    eyges1907@hotmail.com


    SAHNE BÖLÜMÜ OLAN DEVLET ÜNİVERSİTELERİ

    İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı
    Sahne sanatları bölümü bünyesinde 4 yıllık tiyatro eğitimi verilmektedir.
    Sınav koşulları: Lise mezunu olan 21 yaşını doldurmamış ve iki aşamalı özel yetenek sınavını kazanan adaylar Öğrenci olarak kabul edilirler. Yetenek sınavında adaylardan, Tiyatro Edebiyatında yer alan, klasik ya da çağdaş oyunlar arasından seçilmiş, ( tragedya ve komedya gibi iki farklı türdeki oyundan hazırlanacak ) birer tiratla, yerli ya da yabancı şairler arasından seçilmiş bir şiir istenilmektedir. Dört yıllık eğitimini tamamlayan öğrenciler Lisans diploması alarak mezun olurlar. Kontenjan: 16
    Ayrıca Bkz: http://www.istanbul.edu.tr/yuksekokullar/konservatuar/mainpage.htm


    Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuarı

    Sahne sanatları bölümü bünyesinde 4 yıllık tiyatro eğitimi verilmektedir.
    Sınav koşulları: yaş sınırı 21’dir, iki aşamalı sınav yapılmaktadır. Kontenjan: 14
    Oyunculuk Sanat Dalı Lisans Eğitim Programına girebilmek için;
    a) 21 yaşını geçmemiş olmak (Yıl olarak),
    b) En az Devlet Konservatuarı Lise Devresi ya da dengi okul mezunu olmak,
    c) Konservatuar dışı lise mezunu olanların ön kayıt için Üniversite Senatosunca belirlenen ÖSS puanını almış olmak,
    d) Konuşma, işitme, görme organlarında ve vücut yapısında arızası olmamak,
    e) Yapılacak iki aşamalı sınavda başarılı olmak gerekir.

    1: Aşama: (1,eleme) oyunculuk yetenek sınavı, aday kendi seçtiği 2 tiradı oynar
    (biri komedi-biri dram) şiir okur ve heyetin sorularına cevaplar verir.

    2: Aşama: (kesin kabul) oyunculuk düzey sınavı, 1 elemeyi geçen adaylara verilen 1-zorunlu parça oynanır, tek ses, iki ses, üç sesli akort ve ritim duyuşuna ilişkin sorular iler heyetin sorularına cevaplar verir. Bir şarkı yada türkü isteğe bağlı sınavda sunulur.
    Web: http://www.msu.edu.tr/

    Kocaeli Üniversitesi

    Güzel sanatlar fakültesi bünyesinde oyunculuk ana sanat dalında öğrenci yetiştirmektedir. Oyunculuk bölümü kontenjanı 10 kişidir. 1984 ve daha yukarı doğumlu adaylar başvurabilir.
    ÖSS sınavından 180 puan almak gereklidir.
    Sınav koşulları: Sahne Sanatları Bölümündeki tüm Anasanat dalları, giriş sınavlarını iki aşamalı yapacaklardır. I. Aşama (Eleme Sınavı) II. Aşama (Seçme Sınavı) olmak üzere iki aşamalıdır.
    Sınav Tarihleri:
    Ön Kayıt 18-22/Ağustos/2008
    Sınavlar 23-29/Ağustos/2008
    Sonuçların Duyurulması 31/Ağustos/2008
    Kesin Kayıtlar 01-05/Eylül/2008
    Asil Listeden Kayıtlar 01-03/Eylül/2008
    Yedek Listeden Kayıtlar 04-05/Eylül/2008

    Oyunculuk bölümü 1.aşama sınavı 23-25 Ağustos 2008 10:00-18:00

    Oyunculuk bölümü 2. aşama (1.oturum) sınavı 27 Ağustos 2008 10:00-19:00

    Oyunculuk bölümü 2. aşama (2.oturum) sınavı 29 Ağustos 2008 13:00-16:00

    Oyunculuk Anasanat Dalı

    1.aşama sınavı: Adayların temel oyunculuk yeteneklerini ölçmeye yönelik bir sınavdır. Bu amaçla kulak, ritm, doğaçlama, esneklik, Okuma ve konuşma çalışmaları yaptırılır. Daha sonra adaydan, kendisinin seçerek hazırladığı, bir sahne parçasını sunması istenir.
    2. Aşama Sınavı (1. Oturum): Adaylar önceden bir şiir, bir şarkı ve (aşağıda listelenmiş yazarlardan biri yabancı, biri yerli, biri de kendi tercihlerine bağlı olmak üzere seçecekleri) üç sahne parçası hazırlayacaklardır. Bu parçalardan biri komedya, biri tragedya olmalıdır.
    Üçüncü parçanın türü adaya bırakılmıştır. Bir parçanın sunum süresi 5 dakikayı geçmemelidir
    Oyunculuk Anasanat Dalına başvuran adaylar aşağıdaki yazarların bütün oyunlarını kullanabilirler:
    Sofokles, Övripides, Aristofanes, Plautus, Shakespeare, Moliére, Ibsen, Çehov, Aziz Nesin, Güngör Dilmen, Haldun Taner, Aydın Arıt, Vasıf Öngören, Turgut Özakman, ismet Kuntay,
    MemetBaydur, Murathan Mungan

    2. Aşlama Sınavı (2. Oturum-Mülakat) : 2. Aşlama sınavının 1. Oturumuna katılan her aday, mülakata da girecektir. Adaylar mülakata sanatsal çalışmalarını içeren dosyaları ile katılacaklardır.

    Ayrıca Bkz: http://gsf.kocaeli.edu.tr


    Ankara Üniversitesi Dil Tarih Coğrafya Fakültesi

    Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi bünyesinde Tiyatro Bölümü, Kontenjan: 30 kişidir.ÖSS sınavından 200 ham puan almak gerekmektedir.

    Ön Kayıt başvuruları 28 Temmuz - 15 Ağustos 2008
    Yetenek Sınavları 23 Ağustos - 03 Eylül 2008
    Kesin kayıtları 08 Eylül 2008
    Sınav Koşulları;
    1)Oyunculuk Anasanat Dalı’na başvuracak adayların beden ve duyu organlarının tam ve sağlam olması ve “ÖSYS Yüksek Öğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu”nda ayrıca belirtilen koşullara uyması gerekmektedir.

    2)Oyunculuk Anasanat Dalı’na başvuracak olan adaylar, sahne sınavları için hazırlamış oldukları parçaların alındığı oyunların tümünü okumuş olmalıdırlar.

    3)Oyunculuk Anasanat Dalı Yetenek Sınavı beş aşamalıdır.
    a) Birinci Aşama Sınavı eleme niteliğindedir. Adaylara ön kayıt sırasında sınav yönergesi ve zorunlu parçaları D.T.C. Fakültesi Öğrenci İşleri Kayıt Bürosu tarafından verilir. Adaylar zorunlu parçalardan ve kendi seçtikleri en az iki parça olmak üzere toplam dört parçadan ve kendi seçtikleri bir şiirden sahne sınavına alınırlar.

    b) İkinci Aşama Sınavı eleme niteliğindedir. İkinci Aşama sınavına girmeye hak kazanan adaylar hazırlamış oldukları dört parçadan ve kendi seçtikleri bir şiirden yeniden sınava alınırlar.

    Sınav komisyonu 2. Eleme sınavından sonra adaylara hazırlanmaları için yeni bir parça verebilir.

    c) Üçüncü Aşama Sınavına İkinci Eleme Sınavından başarılı olan adaylar alınır. Bu aşama eleme niteliğinde değildir. Bu aşamada adayların ses-kulak/ritim-hareket yetenekleri ölçülür. Ses ve Kulak Sınavında, adaylardan, piyano ile verilen sesleri yinelemeleri; çalınan ritim kalıplarını ve ezgileri yinelemeleri ve bildikleri bir şarkı ya da türküyü söylemeleri istenir.

    Ritim ve Hareket Sınavında ise adaylardan, rahat hareket edebilecekleri giysiler içinde, çalınacak müziği, duygusu ve ritmi ile bedenlerinde yansıtmaları istenir. Söz konusu sınav, adayların bedenlerinin esnekliğinin de değerlendirildiği bir sınavdır.

    Üçüncü Aşama Sınavları eleme niteliğinde olmamakla birlikte, adayların bu sınavlarda aldıkları puanlar Sözlü ve Sahne Uygulamaları Sınavında değerlendirilir

    d) Dördüncü Aşamada İkinci Eleme Sınavı’ndan başarılı olan adaylar yazılı kompozisyon sınavına alınırlar. Bu sınav adayların genel tiyatro bilgisini ölçmeye yöneliktir. Bu sınav eleme niteliğinde olmamakla birlikte, adayların bu sınavda aldıkları notlar Sözlü ve Sahne Uygulamaları Sınavı’nda değerlendirilir.

    e) Beşinci Aşama Sözlü - Sahne Uygulamaları Sınavıdır ve eleme niteliğindedir. Jüri üyeleri, önceki aşamaları başarmış olan adaylardan Tiyatro Bölümü tarafından saptanmış olan yeni bir parçayı hazırlayıp sunmalarını isteyebilir.

    4) Sözlü Sınav sonucunda Tiyatro Bölümü Oyunculuk Anasanat Dalı’na kesin kayıt yaptırmaya hak kazananların listesinin belirlenmesinde ortaöğretim başarı puanı da etkili olacaktır.

    Tüm aşamaların sonuçları yazılı olarak ilan edilir.

    Ayrıca Bkz: http://www.humanity.ankara.edu.tr


    Çanakkale 18 Mart Üniversitesi

    Bölüm Oyunculuk Anasanat Dalında yabancı dil hazırlı sınıfı dâhil 5 yıllık tiyatro oyunculuğu eğitimi vermektedir. ÖSS 145 puan almak gerekmektedir. Kontenjan:10
    Ön kayıt başvuruları, 18-28 Ağustos 2008
    Yetenek sınavları 01/05 Eylül 2008
    a) Sahne ve Görüntü Sanatları Grubu 1. Aşama Sınavları: Oyunculuk Anasanat Dalı yetenek sınavları 01/05 Eylül 2008 tarihleri arasında yapılacaktır. Adayların sınava girecekleri tarih ve saat, aday numarasına göre başvuruların bitiminde web sayfasında ve Fakültede ilan edilerek duyurulur. Bu aşamada; sahne, ses-konuşma, şan-kulak ve dans-hareket sınavları yapılır. Sahne sınavı için gerekli olan oyun parçası kız ve erkek adaylar için farklı olmak üzere sınav başvuruları sırasında Oyunculuk Anasanat Dalı tarafından verilir, ayrıca web sayfamızdan da duyurulur. 1. Aşama sahne sınavında bölümün belirlediği zorunlu parça izlenir. Dans-hareket sınavı, 10’ar kişilik gruplar halinde ve dans salonunda yapılan bir sınavdır.
    Jüri tarafından yapılan değerlendirmede, bu aşamadaki bütün sınavları başaran adaylar ikinci aşamaya kabul edilir. Sonuçlar web sayfasında ve Fakültede aynı gün ilan edilir.
    b) Sahne ve Görüntü Sanatları Grubu 2. Aşama Sınavları: Birinci aşamayı başaran adayların hazırlamak zorunda oldukları iki parçanın jüri karşısında oynanması ve mülakat bölümlerinden oluşur. 2. Aşama sonunda jüri tarafından değerlendirilen adayların, aldıkları puanlara göre, en yüksek puandan başlamak üzere sıralama yapılarak Fakülte Dekanlığı�na teslim edilir. ÖSS de belirlenen esaslara uygun olarak, adayların genel başarı sıralaması yapılır, bölüm kontenjanı kadar asil ve asil aday sayısı kadar da yedek aday belirlenerek 05 Eylül 2008 tarihinde saat 18.00’a kadar Fakülte Dekanlığı tarafından web sayfasında ve Fakültede ilan edilir.

    Adaylar biri bölümde kız ve erkek adaylar için ayrı ayrı verilen internette duyurulan zorunlu parça olmak üzere üç parça hazırlamak zorundadırlar.

    Ayrıca Bkz: http://gsf.comu.edu.tr


    Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı

    Sahne sanatları bünyesinde 4 yıllık tiyatro eğitimi verilmektedir. Yaş sınır 22’dir. 2 aşamalı sınav yapılır. Kontenjan: 12 kişidir.

    1- Aday Kayıt Tarihi : 04 Ağustos – 15 Ağustos 2008
    2- Baraj Sınav Tarihi : 01 Eylül – 07 Eylül 2008
    3- Kesin Kabul Sınav Tarihi : 08 Eylül – 14 Eylül 2008
    4- Kesin Kayıt Tarihi : 15 Eylül – 17 Eylül 200
    1:Aşama:( Baraj Sınavı).
    1-Sahne Sınavı (30 puan)
    Adayın kendi hazırlayacağı istediği dönem ve yazara ait bir dram ve komedi tiradı sahnelemesi istenecektir.
    2- Hareket (Bedensel Yeterlilik) sınavı (10 puan)
    Adaylara 10 ar kişilik gruplar halinde Tiyatro sanatçısında olması gereken bedensel yeterliliği ölçecek uygulamalar yaptırılacaktır. Adaylar sınava spor ayakkabı ve şortla gireceklerdir.
    3- Kulak, Ses ve ritm ( 10 puan)
    Adaya tek ses, çift ses ezgi, ritm tekrarlama ve tiyatral ses kalitesini ortaya çıkaracak uygulamalar yaptırılacaktır.
    4-Doğaçlama (20 Puan)
    Adaya sınav jürisi tarafından verilecek olan konular sözlü veya sözsüz doğaçlama olarak sergilenecektir.

    5-Diksiyon (Sözlü ifade) (30 Puan)
    Adayın kendi hazırlayacağı ( şiir-fıkra vb. ) bir eseri ezberlemiş olarak hazırlaması istenecektir.

    2 AŞAMA (Kesin Kabul Sınavı)
    Adayın 2.Aşama sınavına girebilmesi için 1.aşama ( Baraj) sınavını başarı ile tamamlamış olmak gerekmektedir.
    1-Sınav Jürisi tarafından sınav günü adaylara dağıtılacak olan parçalar (tirat) 2 saat içerisinde hazırlanıp jüriye sunulacaktır. (70 Puan)
    2-Doğaçlama (20 Puan)
    Adaya sınav jürisi tarafından verilecek olan konular sözlü veya sözsüz doğaçlama olarak sergilenecektir.
    3-Genel Kültür (10 Puan)
    Tiyatro Kültürü ile ilgili yazılı bilgi yoklaması yapılacaktır.
    Üniversite bünyesinde sahne sanatları bölümü hazırlık kursu bulunmaktadır.
    Ayrıca Bkz: http://www.konser.hacettepe.edu.tr


    İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi

    Halen İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi ve aynı eğitim biçimini uygulayan “Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi” ile “Erzurum Atatürk Üniversitesi” Güzel Sanatlar Fakülteleri'nin Sahne Sanatları Bölümleri için genel koşullar aşağıdaki gibidir: öss 160 puan ön koşuldur.

    Sınav tarihleri:
    ÖN KAYITLAR 04-15 Ağustos 2008
    SINAVLAR 18-22 Ağustos 2008

    OYUNCULUK ANA SANAT DALI
    Oyunculuk Ana Sanat Dalı ülkemizde üniversite düzeyinde oyunculuk eğitimi veren bir lisans dalıdır. Ağırlıklı olarak tiyatro alanında oyunculuk yapılmaktadır. Bu dala başvuracak adayların herhangi bir fiziksel kusuru bulunmaması gerekmektedir. Oyunculuk adaylarının boy ve kilolarının uygun olması, yaşlarının 21 den büyük olmaması tercih sebebidir. Kontenjan: 15 kişidir.

    Sınav koşulları: Oyunculuk Ana Sanat Dalı yetenek sınavları iki aşamalıdır.

    I.Aşama;

    Mimik, Ritmik, Ses, Kulak, Doğaçlama, Okuma, Refleks, vb. sınavlarından oluşur.

    Mimik ve doğaçlama sınavlarında adaylar, sınav kurulunun kendilerine verecekleri bir konuyu sözel anlatıma başvurmadan oynayacaklardır. Ritmik sınavında adayın ritim duygusu ve kulak yetisinin değerlendirilmesi yapılır. Es ve Kulak sınavında adayın piyano eşliğinde kulak ve ses yetisinin değerlendirilmesi yapılacaktır. Tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Sınavlar sonucu başarılı olan Oyunculuk Ana Sanat Dalı adayları, bu eğitimin getirdiği fiziksel ve ruhsal koşullara uygun olup olmadıklarını saptayan Üniversite hastanesi Kulak Burun Boğaz, Ortopedi ve Psikiyatri kliniklerinden alınacak bir sağlık raporu getirmek zorundadır.

    II. Aşama
    İkinci aşama sınavı
    Birinci aşamada başarılı bulunan adaylar ikinci aşama sınavına alınırlar.
    Bu aşamada adaylar aşağıda önerilen yazarlardan ya da bu alanda tanınmış oyun yazarlarından seçecekleri iki sahneyi sınav kurulu önünde oynayacaklardır. Bu sahnelerden biri komik, diğeri trajik özellikler taşımak zorundadır. Adaylar bu sahneler dışında tanınmış bir şairden seçecekleri bir şiiri de ezbere okuyacaklardır.
    Önerilen Oyun Yazarları: AISKHYLOS/ SOPHOKLES/ EURIPIDES/ ARISTOPHANES/ PLAUTUS/ SHAKESPEARE/ MOLIERE/IBSEN / ÇEKHOV/ GOGOL/ T.ÖZAKMAN/ T.OFLAZOĞLU/ H.TANER/ G.DİLMEN/ C.F.BAŞKUT/ N.CUMALI/ A.AĞAOĞLU/ R.N.GÜNTEKİN/ O.ASENE/ V.D.

    Sahne hazırlığında göz önüne alınması gereken koşullar.
    1. Biri Türk diğeri yabancı yazarlardan birer sahne seçeceklerdir.
    2. Sahneler bir adayı değerlendirmeye olanak verecek uzunlukta olacaktır.
    3. Aday hangi yazarın oyununu seçtiyse yazarı ve oyunun tamamı hakkında bilgi sahibi olacaktır.
    4. Seçilen sahneler ezberlenecek ve jüri önünde oynanacak nitelikte hazırlanacaktır.
    5. Hazırlanan sahnede birden fazla oyun kişisi varsa adaylar ortaklaşa çalışmayla sınava katılabilirler.(Aday birkaç rol kişisini birden oynamaya kalkışmayacaktır)
    6. Aday, hazırlanan sahneden vazgeçilemeyecek kadar önemli ve gerekli yardımcı eşya ve aksesuarı yanında getirebilir.
    7. Adaylar kendi cinslerine uygun rol seçeceklerdir.(Bayanlar erkek, erkekler bayan rollerini seçemezler).Aksi takdirde sınava kabul edilmeyeceklerdir


    ERZURUM Atatürk Üniversitesi

    Oyunculuk Ana Sanat Dalı ülkemizde üniversite düzeyinde ağırlıklı olarak tiyatro alanında oyunculuk yapılmaktadır.. Bu dala başvuracak adayların herhangi bir fiziksel kusuru bulunmaması gerekmektedir. Tiyatro bölümü kontenjan 10 kişidir. ÖSS 160 puan almak ön koşuldur.

    Başvuru tarihi: 11-30 Ağustos 2008
    Sınav tarihi: 01-04 Eylül 2008
    Kesin kayıtlar: 08-09 Eylül 2008
    Oyunculuk Anasanat Dalı Yetenek Sınavları

    I. Aşama: Ses, Kulak, Doğaçlama, Okuma, Refleks vb. sınavlardan oluşur. Mimik ve doğaçlama sınavlarında adaylar, sınav kurulunun kendisine vereceği bir konuyu sözel anlatıma başvurmadan oynayacaklardır. Ritmik sınavında adayın piyano eşliğinde kulak
    ve ses yetisinin değerlendirilmesi yapılacaktır.

    Adayların Sahne Seçiminde ve Hazırlanmasında Özen Göstermesi Gereken Noktalar:

    1. Biri Türk, diğeri yabancı iki yazardan birer sahne seçeceklerdir.
    2. Seçilen sahneler, adayın sağlıklı olarak değerlendirilmesine olanak verecek uzunlukta
    Olacaktır.
    3. Aday hangi yazarın oyununu seçtiyse, o yazar ve oyunun tamamı hakkında bilgi sahibi olacaktır.
    3. Seçilen sahneler ezberlenecek ve sınav kurulunun önünde oynanacak nitelikte hazırlanacaktır.
    4. Hazırlanan sahnede birden fazla oyun kişisi varsa, adaylar ortaklaşa bir çalışmayla sınava katılabilirler. (Aday, birkaç rol kişisini birden oynamaya kalkışmayacaktır.)

    6. Hazırlanan sahneden vazgeçilmeyecek kadar önemli ve gerekli yardımcı eşya ve akse- suarı aday yanında getirebilir.
    7. Adaylar kendi cinslerine uygun rol seçeceklerdir. (Örnek: Bayanlar bay rollerini, ya da baylar bayan rollerini seçemezler.) Aksi takdirde sınavlara kabul edilmeyeceklerdir.
    8. Adaylar birer adet şarkı hazırlayacaklardır.

    II. Aşama: Oyunculuk Anasanat Dalı giriş sınavlarına girecek adaylara önerilen oyun yazarlarından bazıları şunlardır: Aiskhylos, Sofokles, Euripides, Plautus, Moliere, Shakespeare, Gogol, Ibsen, T. Oflazoğlu, H. Taner, G. Dilmen, C. F. Başkut, N. Cumalı, A. Ağaoğlu, O. Asena, R. N. Güntekin

    I. Aşamada başarılı bulunan adaylar, II. Aşama sınavına alınırlar. Bu aşamada adaylar;
    Yukarıda önerilen yazarlardan ya da bu alanda tanınmış oyun yazarlarından seçecekleri iki sahneyi sınav kurulu önünde oynayacaklardır. Bu sahnelerden biri komik, diğeri trajik özellikler taşımak zorundadır. Adaylar bu sahneler dışında tanınmış bir şairden seçecekleri bir şiiri de ezbere okuyacaklardır. Başarı notu 100 (yüz) üzerinden değerlendirilecektir. Sınav kurulu gerek görürse adayı tekrar sınav salonuna çağırabilir.

    Ayrıca Bkz: http://fakulteler.atauni.edu.tr/gsanatlar/index.php


    S. Demirel Üniversitesi

    Sahne Sanatları Bölümü Tiyatro Anasanat Dalında 3 ayrı Sanat Dalı bulunmakta ve bu üç meslek alanında sanatçı ve teknik adamların yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Kontenjan 10 öğrencidir.
    Ön kayıt tarihi:
    Yetenek Sınavı Tarihi:
    11 Ağustos- 22 Ağustos 2008
    01–02–03 Eylül 2008

    Oyunculuk bölümü için: Bu sanat dalına başvuran adayların herhangi fiziksel kusuru bulunmaması, ruhsal sorunlarının olmaması şartı aranır. Ayrıca, sınava girecek adayların boy ve kilolarının artistik uyuma uygun olması oyunculuk ana sanat dalı gereğidir.


    Oyunculuk Sanat Dalı Sınav Yöntemi:

    1.AŞAMA
    Bu aşamada adaylar şan (ritmik algılama, ses kullanımı, kulak), dans ve hareket, doğaçlama ve mimik sınavlarına girecek ve bu alanlarda adayların yetenekleri sınanacaktır. Doğaçlama ve mimik, şan, dans ve hareket sınavları ayrı ayrı gerçekleştirilecektir.


    2.AŞAMA
    Birinci aşamada başarı gösteren adaylar ikinci aşamaya katılabilir.

    Bu aşamada tüm adaylar aşağıda belirtilen parçalardan birini oynamak zorundadır.
    Bayan Adaylar için; A. Miller “Cadı Kazanı”, Abiagail
    Erkek Adaylar için; E. Rostand “Cyrano de Bergerac”, Cyrano
    *Zorunlu parçaların sözleri üniversitenin internet sitesinde yayınlanacak, kayıt anında tüm adaylara dağıtılacaktır.
    Ayrıca adaylar, kendi belirledikleri ve hazırladıkları bir tragedya (dram) bir komedi türünde iki parçayı sınav jürisi önünde oynayacaklardır.

    Jüri, gerektiğinde adayın kendisinin hazırladığı iki parçayı ve zorunlu iki parçayı seyredebilir veya gerektiğinde parçalardan birinin yerine zorunlu parçayı isteyebilir.

    Sınava girecek adaylar, kendi hazırladıkları ve oynayacakları parçaları bir dosya içinde sınav jürisine teslim edeceklerdir. Aday oynayacağı parçaları, oyun kitabından fotokopi yapmalıdır. Dosyanın üstünde adayın adı soyadı ve sınav giriş numarası yazılı olacaktır.

    Ayrıca, adayların bir şiir hazırlamaları da zorunludur. Ancak, jüri, seçilen şiiri, adaydan gerektiği takdirde isteyecektir. Adayın, seçtiği şiirin de, kitaptan çektirdiği fotokopisini seçilen oyun parçalarının dosyası içinde vermesi gerekmektedir.

    Adaylar, sınava, kendi yazdıkları bir oyun, oyundan bir parça ya da şiirle kesinlikle katılamazlar.

    3.AŞAMA

    Bu aşamada adaylardan, jürinin belirlediği ve 2. aşamayı geçen adaylara dağıttığı bir parçayı oynamaları istenir.

    Parçaların oynanmasından sonra adaylar Tiyatro ve Genel Kültür bilgilerinin ölçüldüğü test usulü bir sınava gireceklerdir.

    Jüri, adaylarla gerektiğinde yüz yüze görüşme yapabilir.

    *Sınavı kazanan adaylardan fiziksel ve ruhsal sorununun olmadığına ilişkin tam teşekküllü devlet hastanesi ya da üniversite hastanesinden alınmış bir sağlık raporu istenecektir.
    Ayrıca Bkz: http://gsf.sdu.edu.tr/sahnesanatlari.htm


    Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuarı

    Devlet konservatuar’ı bünyesinde TİYATRO OYUNCULUĞU ANA SANAT DALI: Oyunculuk Lisans Programı: Kontenjan 15 kişidir. ÖSS sınavından 185 puan istenmektedir.

    Tiyatro bölümünde, her yıl yeniden belirlenen temel puan alındıktan sonra sınav için on kayıt yapılıyor. On kayıtta sınavla ilgili bilgilendirici bir kitapçık veriliyor. Ayrıca, sınavda oynaması beklenen parçayı seçmesi için de seçenekli parçalar veriliyor. Aday bu parçalardan
    birini seçip hazırlıyor. Buna ek olarak kendisi de iki parça (toplam uç) hazırlamak zorunda.

    Ön kayıtlar 04-15 Ağustos 2008
    Yetenek Sınavları; Tiyatro Anasanat Dalı; 24-29 Ağustos 2008,

    Sınav iki aşamadan oluşuyor.

    1. Aşamada beş ayrı komisyon var. Her komisyon en az uç kişiden oluşuyor.
    I.AŞAMA: Bu aşama 5 sınavdan oluşur.
    Hareket-Dans Sınavı: Bu sınavın temel amacı adayları hareket engelleri bedensel esneklik bedensel öğeler arasındaki eş güdüm, müzik-beden ilişkisi bakımlarından değerlendirilmektedir.

    Şan-Kulak Sınavı: Bu sınavın temel amacı; adayları ses özellikleri, ses-nefes bağlantısı, ses engelleri, işitme ve algılama potansiyeli, müzik belleği, ritim duygusu bakımlarından değerlendirmektir.

    Ses-Konuşma Sınavı: Bu sınavın temel amacı adayları, ses özellikleri, solunum ve konuşma ve konuşma aygıtındaki engeller, işitme ve algılama kapasitesi, boğumlama, vurgulama, tonlama yetenekleri bakımından değerlendirmektir.

    Tiyatro İlgi ve Genel Kültür Sınavı: Bu sınavın temel amacı tiyatroya sanatın diğer dallarına sanat etkinliklerini ilgili ve duyarlı olup olmadığını saptamaktır.

    1.Sahne Sınavı: Bu sınavın temel amacı adayın, temel oyunculuk malzemesine sahip olup olmadığını saptamaktır. Bu sınavda adaylar, hazırladıkları parçalardan en az birini oynamaktadır.

    II.AŞAMA: Bu aşama 1 sınavdan oluşur:

    2.Sahne Sınavı: Bu sınavın temel amacı, ilk aşamayı geçen adayların, bir kez daha sahnede görmek, onun sahne başarısını tam olarak saptamaktır. Sınav komisyonu gerek duyarsa hazırlanan 3 parçanın da oynanmasını isteyebilir.

    Ayrıca Bkz: http://www.kns.anadolu.edu.tr/


    Konya Selçuk Üniversitesi

    Devlet konservatuar’ı bünyesinde sahne sanatları bölüne öğrenci alınmaktadır, kontenjan 15 kişidir. ÖSS Sınavından 165 puan alınması gerekmektedir.

    Başvuru koşulları: Sınavlar iki aşamada yapılacak olup; 1. Aşama Baraj Sınavı, 2. Aşama Kesin Kabul Sınavıdır
    BAŞVURU YERİ, TARİH VE SAATLERİ
    Ön kayıt için başvuru, S.Ü. Dilek Sabancı Devlet Konservatuvarı Alâeddin Keykûbat Yerleşkesi Selçuklu/KONYA adresindeki Öğrenci İşleri Bürosuna 11-22 Ağustos 2008 tarihlerinde (Cumartesi ve Pazar günleri hariç) 08.00-12.00 ve 13.00-17.00 saatleri arasında yapılacaktır.

    ÖN KAYIT, ÖZEL YETENEK SINAVI, KESİN KAYIT VE YEDEK KAYIT TARİHLERİ
    1- Ön Kayıt : 11 - 22 Ağustos 2008
    2- Özel Yetenek Sınavı : 25 - 29 Ağustos 2008
    3- Kesin Kayıt : 01 - 08 Eylül 2008
    4- Yedek Kayıt : 11 - 12 Eylül 2008

    SINAV KOŞULLARI:
    1. Aşama Sınavı ( Baraj Sınavı )
    Bu sınav eleme niteliğindedir ve iki bölümden oluşmaktadır.
    a) Kulak ve fizîkî yeterlilik sınavı: Adaylara tek ses, ritm ve melodi tekrarından oluşan işitme sınavı uygulanır. Ayrıca, adaylardan hazırlamış oldukları bir şarkı ya da türküyü farklı tonlardan seslendirmeleri istenir. Dans, yürüyüş ve ritmik hareket gibi uygulamalarla adayların bedensel durumları incelenir. Adayların bu bölüme sınava tayt ya da şortla girmeleri gerekmektedir.
    b) Sahne Sınavı: Kulak ve fizîkî yeterlilik sınavı tamamlandıktan bir gün sonra yapılacak olan bu sınavda adaylardan, kendi seçtikleri iki tiradı oynamaları istenir. Bu tiratlardan biri komedi, diğeri dram olmalıdır. Ayrıca bir şiir okumaları ve bir hikaye yazmaları istenir. Adaylara tiyatro ve oyunculukla ilgili sanata bakış açılarını ortaya koyabileceği sözlü genel kültür soruları yöneltilir.
    2. Aşama Sınavı ( Kesin Kabul Sınavı )
    Bu sınava 1. aşamada başarılı olan adaylar alınır. Adaylardan;
    a) Sınavda kendilerine verilecek olan bir tiradı oynamaları,
    b) Sınavda kendilerine verilecek konuları doğaçlama olarak canlandırmaları istenir.

    Ayrıca Bkz: http://www.konservatuvar.selcuk.edu.tr


    Çukurova Üniversitesi

    Tiyatro Anasanat Dalı, tiyatro oyuncusu yetiştirmek amacıyla eğitim verir. Ayrıca lisans eğitimi mezunlarımız sinema ve televizyonlarda da görev yapmaktadır. Bu Anasanat dalı yurt içi ve yurt dışında birçok eseri sahnelemiştir.
    Şan ve Tiyatro (Oyunculuk) Ana Sanat Dalları'nda 25, diğer dallarda ise 21 yaşından gün almamış olmak. Devlet Konservatuarları lise devresi mezunu olup, öğrenimine iki yıldan fazla ara vermeyenlerde bu koşul aranmayacak. Tiyatro bölümü Kontenjan 15 kişidir.

    Ön kayıtlar; 28 Temmuz-05 Eylül 2008
    SINAV TARİHLERİ: 08-12 Eylül 2008
    Sınav koşulları 2 aşamalıdır.
    Ayrıca Bkz: http://www.cudevletkonservatuvari.com/
    ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ

    Oyunculuk Anasanat Dalı
    Oyunculuk Ana sanat Dalına başvuracak adayların ÖSS’den en az 185 puan almış olması, herhangi bir fiziksel ve ruhsal kusuru olmaması ve 25 yaşından gün almamış olması önkoşuldur. Oyunculuk Ana sanat Dalına 2008-09 Eğitim-Öğretim yılında 10 öğrenci alınacaktır. Ayrıca sağlık raporu istenmektedir. ÖSS 185 puan almak ön koşuldur.

    Sınav tarihleri: ön kayıt 18-22 Ağustos 2008
    Sınavlar 01-02-03 Eylül

    Oyunculuk Özel Yetenek Sınavı 2 aşama, beş bölümden oluşur.
    I. Aşama: (1 Eylül P.tesi.)
    Sahne Sınavı: Bu bölümde adaylar ön kayıt sırasında kendilerine verilecek olan zorunlu iki parçayla birlikte, kendilerinin belirleyecekleri en az iki serbest parçayı sunar. Ayrıca adayların dağarcığında şiir ya da anlatı gibi ek parçalar da olmalıdır. Bu bölümün amacı adayın temel oyunculuk becerisine sahip olup olmadığını sınamaktır. Eleme sınavıdır. Sınavı başaranlar ikinci aşamaya girmeye hak kazanır.

    II. Aşama: (2-3 Eylül, Salı-Çarş.)
    Birinci Aşamada başarılı olanlar bu sınava alınır. Dört bölümden oluşur.
    a)- Ses- Kulak- Ritm Sınavı: Adayın ritm duygusunu, kulak ve sesini sınamaya yönelik bir sınavdır. Adayın bir de şarkı hazırlaması gerekmektedir. Sınav sonucuna katkısı yüzde 20 oranındadır.
    b)- Doğaçlama: Adayın yaratıcılığını, düş gücünü, düzenleme ve koordinasyon becerisini sınamaya yönelik doğaçlamaları kapsar. Ayrıca bu bölümde sınav komisyonu dilerse sahne sınavındaki parçalarını yeniden görmek ve sahne açısından adayı bir daha değerlendirmek isteyebilir. Sınav sonucuna katkısı yüzde 40 oranındadır.
    c)- Tiyatroya İlgi ve Genel Kültür Sınavı: Bu bölümde aday, tiyatro kültür birikiminin ölçüldüğü veya ifade becerisinin sınandığı bir sınava tâbi tutulur. Sınav sonucuna katkısı yüzde 20 oranındadır.
    d)- Mülakât: Adayın bireysel özelliklerini tanımaya ve hedeflerini öğrenmeye yönelik bir mülakât sınavından oluşur. Mülakât yine Sınav Jürisi�nce yapılır. Jüri üyeleri dilerse, sahne ve doğaçlamaya ilişkin ek sorular da sorabilir. Sınav sonucuna katkısı yüzde 20 oranındadır.
    II. Aşamanın sonucunda, 0.05 oranında ÖSS Katkı Puanı ve 0.05 oranında Orta Öğretim Başarı Puanın da etkisi olacaktır. Son değerlendirme yapılır ve başarılı olanlar aynı gün ilan edilir. İlk on kişi Oyunculuk Anasanat Dalı�na kesin kayıt yapmaya hak kazanır.
    Adayın Sahne Seçiminde ve Hazırlanmasında Özen Göstermesi Gereken Kurallar:
    1. Adayın kendi seçtiği serbest parça, adayı değerlendirmeye yetecek nitelikte ve uzunlukta olmalıdır.
    2. Aday hangi yazarın oyununu seçtiyse, oyunun yazarı ve oyunun bütünü üzerine bilgi sahibi olmalıdır. Aynı koşul bölüm tarafından verilecek parçalar için de geçerlidir.
    3. Hazırlanan sahnede vazgeçilemeyecek ölçüde gerekli olan kostüm, aksesuvar vb. eşyaları aday yanında getirir.
    4. Tiyatro-Sanat Kültürü sınavı için adayların yanlarında kurşun kalem, silgi ve kalem açacağı getirmeleri gerekmektedir.
    Zorunlu parçalar: erkek adaylar için: İVANOV/ HARPAGON
    Zorunlu parçalar: bayan adaylar için: YAlNIZ K/ GELİN
    Önemli not: Zorunlu parçalar okulun internet sitesinden edinilebilir.
    Ayrıca Bkz: http://gsf.uludag.edu.tr/
    SAHNE BÖLÜMÜ OLAN VAKIF ÜNİVERSİTELERİ


    Haliç Üniversitesi

    Okul hakkında genel bilgi ve tarihçe Konservatuarımız Tiyatro Bölümü eğitim süresi 4 yıl olup, her yıl tespit edilen Ö.S.S puanını alan (160) lise mezunları arasından tek aşamalı özel yetenek sınavıyla öğrenci alınmaktadır. Kontenjan 30 kişidir.

    Sınav koşulları: Giriş sınavları tek aşamalıdır. Konservatuar Tiyatro yetenek sınavında; adaylar bir şiir, iki tirat hazırlayarak komisyon önünde hazırlamış oldukları parçaları ezberlemiş olarak sahneye koyarlar. Sahneler bir adayı değerlendirmeye olanak verecek uzunlukta olur. Ayrıca aday, hazırlanan sahne için önemli ve gerekli yardımcı eşya ve aksesuarı yanında getirebilir.
    Sınavda adayın kulak yapısının müzik seslerini duymaya elverişli olup olmadığı piyano eşliği ile araştırılır.

    Harç_ücret = Eğitim süresi boyunca ödemeniz gereken harç veya ücret bu eğitim dönemindeki harç veya ücrete göre belirtilmiştir. Bu bir yıllık eğitimi kapsar. 2008–2009 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILINDA YERLEŞECEK ÖĞRENCİ ÜCRETLERİ 9500 YTL (KDV DAHİL)

    Ayrıca Bkz: www.halic.edu.tr/


    Bilkent Üniversitesi

    Sahne Sanatları Fakültesi bünyesinde yetenek sınavları ile “25” öğrenci kabul etmektedir. Vakıf üniversitelerinde yaş sınırı yoktur.

    Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri, Fakültelerin Müzik Hazırlık Liseleri, Konservatuarların lise devrelerinden mezun olmuş adayların 2006 yılı ÖSS’de ÖSS-SÖZ–1 veya ÖSS-SAY–1 veya ÖSS-EA–1 puan türlerinin herhangi birinden en az 160 puan almış olmaları gerekmektedir.

    Diğer liselerden mezun olmuş adayların 2006 yılı ÖSS’de ÖSS-SÖZ–1 veya ÖSS-SAY–1 veya ÖSS-EA–1 puan türlerinin herhangi birinden en az 185 puan almış olmaları gerekmektedir.

    OYUNCULUK SANAT DALI SINAV AŞAMALARI
    1. AŞAMA: Adaydan, seçtiği çağdaş ya da klasik oyunlardan bir sahne oynaması istenir. Karakterin analizi ile ilgili sorular sorulur. Adaya seçtiği oyun, yazarı, yazarın yaşadığı dönem ve diğer eserleri ile ilgili sorular sorulabilir. Müzik kulağı ve ritm duygusuna sahip olup olmadığı kontrol edilebilir. Doğaçlama ve temrinler yaptırılabilir. Ayrıca adaydan bir şiir okuması istenir.

    2. AŞAMA: Adaylara genel kültür ve mesleki formasyon düzeylerini saptamaya yönelik sorular sorulur.

    3. AŞAMA: Adaydan, kendisinin seçtiği ikinci bir oyundan bir sahne oynaması istenir. Karakterin analizi ile ilgili sorular sorulur. Doğaçlama ve temrinler yaptırılır. Oynadığı oyunun yazarı, yazarın yaşadığı dönem ve diğer eserleri ile ilgili sorular sorulabilir. Müzik kulağı ve ritim duygusuna sahip olup olmadığı kontrol edilir. Adaylardan bir şiir okuması istenebilir.

    Farklı tiyatro okullarının kabul sınavlarında istemiş oldukları zorunlu parçalar sınav parçası olarak tercih edilmez.

    Ayrıca Bkz: http://www.bilkent.edu.tr/bilkent-tr/academic/fac_dep.html


    Kadir Has Üniversitesi

    Sahne sanatları bünyesinde yetenek sınavları ile “35” öğrenci kabul etmektedir.
    Ücret- Güzel Sanatlar Fakültesi için 17.000 YTL’dir. ÖSS sınavından 145 puan almak ön koşuldur.

    Tiyatro Burssuz: 15
    Burslu: 3

    18.07.2008 - 01.08.2008
    Ön Kayıt
    11 Ağustos
    Seçme Sınavı
    12 Ağustos
    Sonuçların Açıklanması ve Kayıt (Asıl Liste)
    13 Ağustos
    Kayıtların Devamı
    14 - 15 Ağustos
    Yedek Liste Kayıtları
    Online başvuru: https://bys.khas.edu.tr/onkayitgs
    Ayrıca Bkz: http://www.khas.edu.tr/


    Beykent Üniversitesi

    Yetenek Sınavına ön kayıt yaptırabilmek için ÖSS sınavından en az 145 veya 165 puan ve üstü puan almak gerekmektedir.
    Üniversitemiz Özel Yetenek Sınav Kayıtları 21 Temmuz 2008 Pazartesi günü başlayacaktır
    2008-2009 eğitim-öğretim yılında yeni kayıt yaptıracak öğrencilerimiz için Oyunculuk bölümü%50 indirimlidir. Bu indirimler normal eğitim-öğretim süresi içerisinde ve öğrenci başarılı olduğu müddetçe devam edecektir.
    Ücretler: %50 indirimli 6.517 YTL
    1. Aşama:
    - Güzel Sanatlar Fakültesi Tekstil Tasarımı Bölümü, Grafik Tasarım Bölümü İletişim ve Tasarım Bölümü, Resim Bölümü, Sahne ve Gösteri Sanatları Yönetimi Bölümü için desen çalışması.
    - İletişim ve Tasarım Bölümü, Sahne ve Gösteri Sanatları Yönetimi Bölümü için ayrıca yazılı kompozisyon sınavı.
    - Oyunculuk Bölümü için rol sınavı.
    2.Aşama: - Bütün bölümler için sözlü görüşme.
    Oyunculuk Bölümü için doğaçlama ve sözlü görüşme.
    Online başvuru: http://www.beykent.edu.tr/OzelYetenek.aspx

    Ayrıca Bkz: www.beykent.edu.tr


    Yeditepe Üniversitesi

    Tiyatro Bölümü, 1996- 1997 öğrenim yılı başından bu yana teorik ve uygulamalı ders, seminer ve atölye çalışmaları ile bütünlenen dört yıllık bir oyunculuk eğitimi vermektedir. Kontenjan 20+ (5 burslu)

    Ücretler: Güzel Sanatlar Fakültesi 15.000 YTL’dir.
    (Yüksek puan alarak yetenek sınavını kazanan öğrenciler burs görüşmesine alınacaktır.)

    Giriş koşulları: Sınav iki aşamalıdır. Adaylardan bir dram, bir komedi olmak üzere iki serbest parça hazırlamaları beklenir. Şiir hazırlanması da zorunludur. İkinci aşamada, mülakat yapılır.

    Ayrıca Bkz: http://www.yeditepe.edu.tr


    Maltepe Üniversitesi

    Oyunculuk Bölümü, Güzel Sanatlar Fakültesi içerisinde Sinema Bölümü ile birlikte dramatik sanatlar dalında eğitim vermektedir.ÖSS sınavından 145 ve üzeri puan almak ön koşuldur.
    Ön Kayıt Tarihleri: 16 Temmuz - 03 Ağustos 2008 Mesai Saati: 09.30 - 19.00
    Sınav Tarihleri: 04 Ağustos - 08 Ağustos 2008
    SINAV İÇERİĞİ: Dram ve komedi türlerinde hazırlanmış en az 30 – 50 sözcük (yaklaşık 2 dakikalık) ezberden monolog sunumu ve doğaçlama. Aynı gün adaylarla sözlü görüşme yapılır.

    KONTENJAN: oyunculuk: 20
    Oyunculuk burslu: 5 (%50 burslu)

    Ayrıca Bkz: http://www.maltepe.edu.tr/akademik/fakulteler/guzelsanatlar/oyunculuk.asp


    Hazırlayan: İsa Karslı
    eyges1907@hotmail.com




    Yazarın Tüm Yazıları


    Paylaş      
    Yorumlar

    handan taşkın - ( 8/11/2008 )
    önecelikle isa tebrik ederim gercekten cok güzel yazmışsın ve başkalarınada yardımcı olduğun için çok teşekkür ederim...

    züheyir - ( 8/10/2008 )
    bu tarz yazıları yazdığınız için teşekkür ederim..

    emreee - ( 10/19/2008 )
    tesekkurler bende seneye gırmeyı dusunuyorum yardımın ıcın sagol

    mustafa - ( 10/17/2008 )
    gercekten cok tesekkur ederimm cok yardımcı oldunuz ins yapacaz bı işi


    fatma coşkun - ( 12/29/2008 )
    o kadar iyi anlatmıssınki gerçekten tekra tekrar okudugumda yeni şeyler ögreniyorum

    damla - ( 12/1/2008 )
    gerçekten aydınlatıcı bi yorum ve site olmuş onun için teşekürlerimi sunarım saygılar.......

    nesrin - ( 11/27/2008 )
    yardımlarınız için tesekkürler bizim için çok faydalı olacak gerçekten

    çetin - ( 4/15/2009 )
    gerçekten çok önemli bilgiler hepsi.çok teşekkür ediyorum,çok çok çok işime yaradı hepsi.elinize sağlık saygılar...

    ESRA - ( 3/3/2009 )
    teşekkürler meslek seçimimde çok yardımcı oldunuz bende tiyatrocu olcam

    yunus emre - ( 1/3/2009 )
    teşekkurler çok yardımcı oldunuz

    ilhan - ( 1/5/2009 )
    tesekurler kardesım bızlerıaydınlattgın ıcın


    ebru - ( 1/9/2009 )
    t.e. oldukca acıklayıcı bir metin okudum 4 senedir bunun hayalini kuruyordum ins sonuc olumlu olur :)

    eren - ( 2/8/2009 )
    Teşekkürler paylaşım için.

    yağmur - ( 2/4/2009 )
    çok teşekkür ederim gerçekten çok yardımcı oldunuz..

    melisa - ( 2/22/2009 )
    benı aydınlattığın için tskederim arkadasım

    özge özdemir - ( 3/1/2009 )
    cok güzel bilgiler vermişsıniz... bizi aydınlattıgınız icin cok tesekkür ederiz...

    seyhan - ( 2/23/2009 )
    siteyi hazırlayan ve bize bu ince detayli bilgileri verenlere çok çok teşekkür ederim.....

    emel - ( 2/13/2009 )
    sağalun isa abi çok yardimcı oldunuz.

    çağla altinay - ( 2/16/2009 )
    büyüdüğümde bende oyuncu olmak istiyorum ve olucam sizi bu mesleği seçtiğiniz için çok amna çok seviomm
    teşekkürler


    deniz - ( 2/5/2010 )
    gerçekten çok teşekkürler
    ellerinize sağlık


    EsrA - ( 8/23/2010 )
    Herşey için çok teşekkür ederim.Bizi aydınlattınız.

    abdullah - ( 12/5/2010 )
    ellerinize sağlık...

    ASLI GÜNEŞ - ( 4/7/2011 )
    Verdiğiniz bilgiler için çok teşekurler.Nekadar yaralı oldunuz bir bilseniz saygılar.İyi akşamlar.

    - ( 4/29/2011 )
    öncelikle heyecan giderici bi konuşma, bunun için teşekkrler..önerdiğiniz kitaplarda pekala işimize yarıcak gibi ayrıca teşekkür ediyorum..çalışma hayatınızda başarılar diliyorum..

    Bu Oyun Hakkındaki Görüşlerinizi Paylaşın !

    İsim
    Mail  (Yayınlanmayacak)
    Yorum
    Güvenlik Kodu= 858
    Lütfen bu kodu yandaki kutuya yazınız
     

        Son Eklenen Yazılar     En Çok Okunan Güncel Yazılar
    27 MART… UMUDUNU ARAYAN BİR GÜN (Ahmet Yapar)
    YOKLAMA LİSTESİ (Skeç)
      Tüm Tiyatro Yazıları

      Bu Tarihte Yayınlanan Diğer Yazılar
      Bu yazının yayınlandığı tarihte gündemdeki diğer yazılar aşağıda listelenmiştir...

  • CEZAEVİ… TİYATRO… UMUT VE ÖZGÜRLÜK… (3) (Kemal Oruç) - 8/29/2008
  • 2.TÜRKİYE TİYATRO BULUŞMASI ARDINDAN (M. Vejdi Koçak) - 8/28/2008
  • Bodrum'da Magic Life tatil köyü ve köy'de Yeşil Kabare (Üstün Akmen) - 8/26/2008
  • Konservatuar Sınavları Öncesi (Ali Çakır) - 8/26/2008
  • Uçurtmanın kuyruğu – GUTOK (İhsan Ata) - 8/26/2008
  • Şahane Düğün - Asuman Dabak Tiyatrosu (İsmail Can Törtop) - 8/19/2008
  • İki Yüzlü Felaket - 17 Ağustos Depremi'nin Anısına (Ali Erdoğan) - 8/16/2008
  • Ali Poyrazoğlu, Koçum Benim ile kentten kente gidiyor (Üstün Akmen) - 8/15/2008
  • Tiyatroda Akademinin Yeri (Ulaş Tuzak) - 8/15/2008
  • Anton Çehov'dan Tek Perdelik 9 Oyun (Anton Çehov) - 8/12/2008
  • İsa Karslı'dan Konservatuar Adaylarına Bilgiler (İsa Karslı) - 8/9/2008
  • Kamyon - Antalya Devlet Tiyatrosu (Ahmet Olcay) - 8/4/2008
  • Kibarlık Budalası – Tiyatro Kedi (İsmail Can Törtop) - 8/2/2008
  • İzmir Bulvar Oyuncuları Tiyatrosu (İzmir) - 8/1/2008
  • İki Arada Bi Derede Türk Tiyatrosu (Ulaş Tuzak) - 8/1/2008
  • Tiyatro Eğitiminin Derhal YÖK'den Ayrılması ile Başlayabiliriz (Adnan Tönel) - 7/29/2008
  • Suna Pekuysal Söyleşisi - Tiyatro dışında yaşamım yok ! (Okan Bayülgen) - 7/24/2008
  • Suna Pekuysal'ın Ardından.. (Suna Pekuysal) - 7/22/2008
  • Tiyatroculuk Oynamayın (Ulaş Tuzak) - 7/22/2008
  • Tiyatro ve İstismarcılık (İbrahim Kırbulut) - 7/22/2008
  • Tiyatromuzda Amatörlük ve Profesyonellik (Melih Anık) - 7/14/2008
  • Aspendos Opera ve Bale Festivali'nde Norma'yı izledim (Üstün Akmen) - 7/11/2008
  • Kurtar Beni - Sesli Öykü (Gılman Kahyaoğlu Peremeci) - 7/9/2008
  • AÇIK MESAJIM VAR GİTMESİ GEREKENLERE… VE ÜSTÜNE ALABİLENLERE….. (Cihat Faruk Sevindik) - 7/8/2008
  • KAFKAS TEBEŞİR DAİRESİ- Erzurum Devlet Tiyatrosu (Ahmet Olcay) - 7/6/2008
  • Kene Can Almaya Devam Ediyorkene… (Ali Erdoğan) - 7/1/2008
  • Tiyatro'da Yeni Bir Kapı (Ulaş Tuzak) - 7/1/2008
  • Türkiye' de Sanat Yapılır mı? (Mert Urdal) - 6/30/2008
  • Mehmet Baydur’un bozuk Türkiye'si : Kamyon (İhsan Ata) - 6/30/2008
  • Tiyatro… Tekst Arayanlar… Sirkçiler… (Kemal Oruç) - 6/25/2008
  • TARİHİN EN ÇARPICI DİLİYLE : SİYAH ÇORAPLILAR (İhsan Ata) - 6/24/2008
  • BEN TİYATROCUYUM…HADİ YA..! (Cihat Faruk Sevindik) - 6/24/2008
  • Nereye Gittin Sarı Kız..? (Hülya Karakaş) - 6/22/2008
  • Ordu’daki Çocuk ve Gençlik Tiyatroları Festivali’nden izlenimler (Üstün Akmen) - 6/22/2008
  • PUSUDA-ÖÇ -Konya Devlet Tiyatrosu (Ahmet Olcay) - 6/22/2008
  • İki farklı çalışma: -Silinmiş Mesajlar- ve -Operation: Orfeo- (Üstün Akmen) - 6/22/2008
  • Cesaret Ana ve Çocukları - Brecht'ten Sorular ile Eleştiri Denemesi (Melih Anık) - 6/22/2008
  • Ardant’ın güzelliği tiyatro zevkini bastıramadı: Ölüm Hastalığı (Üstün Akmen) - 6/22/2008
  • 43 yıl sonra aynı tablo! … 7 köpek (İhsan Ata) - 6/22/2008
  • Eimuntas Nekrosius, İstanbul’dan bir kez daha geçti: Faust (Üstün Akmen) - 6/22/2008
  • Kız Tavlama Sanatı (Melih Anık) - 6/22/2008


  • Tiyatro Kursu Başlıyor!
    1 Mayıs'tan itibaren her ÇARŞAMBA Kadıköy'de!
    Çalışanlara yönelik hobi sınıfı!



    Duyuru Panosu!



    Son Eklenen Tiyatro Oyunları

         Güncel Yazılar

    Yazar olmak ister misiniz?
    Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...

    Mail Listemize Üye Olun

         Güncel Haberler
    Tiyatro Maydanoz, Nazım’ın Kadınları ile Sahnede
    Tekin Deniz: Dümbüllü kavuğunu kimseye devretmedi

    Tiyatro Dünyası'nı takip Edin
     
     |  ..