Aşk Molekülleri Eskiyince ya da Tarla Kuşuydu Jülyet (Pınar Çekirge)


Kishon’un TARLA KUŞUYDU JÜLYET oyununu seneler önce Ayten Gökçer, Kerim Afşar’dan izlemiştim. Sonrasında TRT için çekilen dizide Ayten Gökçer bu defa Çetin Tekindor ile başrolleri paylaşmıştı. İşte tam da o günlerde, Fikret Hakan Tiyatrosu’nda Işıl Yücesoy TARLA KUŞUYDU JÜLYET’i yaşar kılmıştı. Birkaç sene önce, Tiyatro Kedi’nin sergilediği TARLA KUŞUYDU JÜLYET’i ise nedense vakit bulup izleyememiştim.

Söylememe gerek yok. Kocaman, ışıl ışıl bir samanyoludur tiyatro.Milyonlarca düşün, hayalin, umudun, acının, sevincin yaşandığı, yaşatıldığı.

Bir kez aşk molekülleri eskimişti.Affetmek için anlamak gerekiyordu..geçmişin yaraları, hınçları ise sönmemiş bir kora dönüşmüştü tende.İnsanoğlunun en büyük dramlarından biriydi bu kaçınılmaz yazgı.Hayatı istila eden sadece ihanetler, acılar değildi…yaşananlar cam kırığı gibi yüreğe batıyordu.Hedefsiz bir koşuya çıkıp çoktan yolunu kaybetmişti Jülyet.Çıkışsızdı.Alışkanlıklar ağır bastı mı, yıllar geçti mi, yalanlar, alınganlıklar ağır bastı mı, zaten ne sevgi kalıyor geriye, ne de aşk.

İNTİHAR’ı anlattığım, ” NİÇİN İNTİHAR”( 1996 ) , ” NOKTA”( 2000) adlı kitaplarımda Kishon’un bu eserine değinmiş, aşk yüzünden candan firarı seçenler için, keşke bu oyunu vaktiyle izlemiş olsalardı demiştim.

Engin Alkan ve Özlem Türkad.Bu iki yetenekli ve güçlü sanatçı, söz götürmez bir ustalıkla izleyiciyi büyüleyip, sürükleyen kompozisyonlarla Jülyet ve Romeo’ya hayat veriyorlar.Bir yanda gerçekçilik, öte tarafta düşsel bir dil etkili bir içiçelikle yansıyor sahneye.Kahkahadan gözyaşına giden şiir, neş’e, hüzün dolu bir oyun.

Aslında TARLA KUŞUYDU JÜLYET’inin zevkle seyredilmesini, rol alan sanatçıların olağanüstü başarıları sağlıyor.Özellikle Özlem Türkad ve Engin Alkan’ın sergiledikleri kelimelere sığmayan güzellikteki sanat gösterisi kaçırılırsa yazık olur.

Özlem Türkad adeta bir maraton koşucusu gibi baştan sona oyunu sürdürüyor.Tempoyu hiç düşürmeden, soluğu azalmadan.Altını bir kez daha çizmek istiyorum BEN ANADOLU, BERNARDA ALBA’NIN EVİ, İSTANBUL EFENDİSİ’nin ardından JÜLYET kimliğinde, sahne tekniği açısından bir da virtüözlüğe erişmiş bir Özlem Türkad var sahnede.Seyirci bir başka Özlem Türkad resitalini ayakta alkışlıyor.

TARLA KUŞUYDU JÜLYET sahneye konuşu, oynanışıyla kutlanması gereken bir sanat çabasının ürünü.

Pınar Çekirge

Paylaş
Tiyatro Dünyası
Yazar Hakkında: 2006 yılında kurulan Tiyatro Dünyası portalı "Türkiye'nin en popüler, en zengin ve en güncel tiyatro haber ve bilgi portalıdır..."

CEVAPLA

Please enter your comment!
Please enter your name here